جشنواره کتاب سال ایثار در سال ۹۸ برگزار می شود

به گزارش سایت «تاریخ ما»، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین نشست راهبردی شورای منطقه ۵ کشوری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در زنجان با بیان اینکه بیش از سه میلیون نفر مخاطب مستقیم بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، گفت: امروز افتخار می‌کنیم که شهدای مدافع حرم با تمام وجود برای محافظت از حرم ائمه اطهار (ع) لبیک گفته‌اند و این نشان می‌دهد که ایثار و شهادت همچنان در جامعه ما جاری و ساری است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اثربخشی و کارایی دو عنصر مهم در فعالیت‌های فرهنگی هستند که در کنار هم بهره‌وری را ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر مخاطب شناسی و در نظر گرفتن ذائقه فرهنگی و بومی مردم هر استان در تولید آثار فرهنگی و هنری مهم است و فرهنگ بومی استان‌ها بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در این وادی باید اهالی اندیشه، دانشگاهیان و متخصصان حوزه وارد عمل شوند؛ پس تعامل و ارتباط با این قشر باید محکم‌تر شود به‌این‌ترتیب موج اندیشه ایده‌های ناب نیز تولید می‌کند.

نریمانی فضای مجازی را فرصتی برای تبادل فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: خط و مشی شهادت باید در شبکه‌های اجتماعی جاری شود تا افکار عمومی قهرمانان واقعی را بشناسند، پس نباید در ماجرای جهانی‌شدن عقب بمانیم بلکه باید با رصد وضعیت، بهترین فعالیت را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به سرمایه‌های اجتماعی، تبلیغات مناسب و اعتمادسازی گفت: باید از این موارد جهت تولیدات‌کیفی بهره‌بگیریم. همچنین خلاقیت و نوآوری داشته باشیم و در حوزه آموزش‌وپرورش با ایجاد روحیه خودباوری، هدف‌های مهمی را برنامه‌ریزی کنیم تا نسل اثرگذاری وارد جامعه شود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد از برگزاری جشنواره کتاب سال ایثار در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این جشنواره در جهت حمایت و انگیزه‌دهی به نویسندگان و تلاشگران این عرصه است و به نظر می‌رسد در این زمینه باید انجمن نویسندگان و ناشران در استان‌ها راه‌اندازی شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.