کارگاه آموزشی مدیریت سیل و زلزله در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حمید بردستانی بعد از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت بحران سیل و زلزله اظهار داشت: این کارگاه توسط دفتر شهری استانداری با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری‌های استان برگزار شده است.

وی افزود: شهرداران به عنوان رؤسای ستاد مدیریت بحران موظف به اجرای کامل مدیریت بحران در شهرها هستند.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی از وظایف مهم در مدیریت بهتر در بحران است.

بردستانی اضافه کرد: چهار کارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، سیلاب شهری، تدفین، اطلاع رسانی و هشدار از کار گروه‌های مهم در مدیریت بحران شهرداری‌ها است.

وی ابراز داشت: مستندسازی وقایع و حوادث از مهم‌ترین اقدامات در استفاده از تجربیات است که همچنان مغفول مانده است.

مدیر کل دفتر شهری استانداری بوشهر افزود: سیل آذرماه سال ۶۵ و زلزله فروردین ۹۲ در دشتی از بزرگترین حوادث چند دهه اخیر استان که باید مستند سازی شود.

بردستانی بیان کرد: سیل، زلزله، طوفان و … از وقایع طبیعی است اما رفتار جوامع با آنها متفاوت است لذا میزان خسارت‌های انسانی، تاسیساتی و زیرساختی نیز تابعی از این رفتار است.

وی تاکید کرد: میزان خسارت‌های زلزله در منجیل، بم و کرمانشاه در بازه زمانی ۳۰ ساله نشان دهنده عملکرد مدیریتی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با حوادث طبیعی است.

بردستانی گفت: در سال ۹۷ برای کارکنان و کارشناسان شهرداری‌ها ۲۱ عنوان دوره آموزشی طی ۳۷۶ ساعت برگزار شده که ۶۰۰ نفر به صورت حضوری شرکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: دوره‌های اصول و مبانی حریق، عملیات امداد و نجات، شناخت و کاربرد گره‌ها در آتش نشانی از جمله دوره‌های آموزشی ویژه مدیریت بحران بوده که برگزار شده است.

بردستانی گفت: تعداد ۸۵ خودرو سنگین آتش نشانی در ۴۱ ایستگاه در سطح شهرها انجام وظیفه می‌کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.