بهره مندی از منابع آب برای توسعه کردستان نیازمند برنامه ریزی علمی است

آرش آریانژاد امروز دوشنبه (سوم خردادماه) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در راستای تعامل و ارتباط صنعت با دانشگاه، تفاهم نامه همکاری در جهت ارتقاء کمی و کیفی اهداف و برنامه های مشترک منعقد شد

وی انعقاد این تفاهم نامه را گامی مفید در امر پژوهش و حفاظت از منابع آب دانست و افزود: به منظور توسعه پژوهش های کاربردی و با بهره گیری از توانمندی های علمی، تحقیقاتی، مشاوره ای، فناوری و رفع مشکلات صنایع و سازمان ها در استان لازم است بین دانشگاه و شرکت ها ارتباط نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به تفاهم نامه مذکور  افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، ارتباط سازمان یافته مابین طرفین و استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، مشاوره ای، تحقیقاتی و فرهنگی به منظور آگاهی بخشی، حفاظت و صیانت از منابع آب استان می باشد.

وی حمایت از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی دانشجویان و اساتید در حوزه آب را ارزشمند خواند و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با وجود اعضا هیئت علمی توانمند و مراکز تحقیقاتی، دارای قابلیت های علمی فراوان است که می تواند به حل مشکلات بخش آب استان با دید پژوهش و فناوری کمک کند که در سایه گسترش این همکاری ها می توان از امکانات دو جانبه برای توسعه استان بهره جست.

آریانژاد به ظرفیت های استان در بخش آب اشاره کرد و عنوان کرد: کردستان دارای مجموعه متنوعی از منابع آب در بخش های مختلف است، که نیازمند برنامه ریزی برای استفاده از این پتانسیل برای توسعه استان می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان از آماده و مهیا بودن شرایط برای بهره مندی سرمایه گذاران از پهنه های آبی استان خبر داد و افزود: با این شرایط می توان به صورت علمی و ملموس از پتانسیل و ظرفیت های منابع آب در سطح استان، بهترین استفاده ها را برد.

وی به منابع آب در استان از جمله چشمه ها، قنوات، سدها و رودخانه ها اشاره کرد و افزود: استفاده از این ظرفیت جهت رشد و توسعه استان، برنامه ریزی هدفمند می طلبد که شرکت آب منطقه ای کردستان در این راستا دست افراد حقیقی و حقوقی و همچنین دستگاه های اجرایی استان را برای مشارکت و همکاری، می فشارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.