پیام شدید اللحن مقاومت فلسطین به مصر درمورد آتش بس

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، روزنامه الاخبار نوشت، گروه‌های مقاومت پیام شدید اللحنی را به میانجی‌گر مصری انتقال و هشدار دادند که مهلت تعیین شده برای تثبیت آتش بس موقت در آستانه پایان است اما دشمن به تعهدات خود پایبند نبوده است که این امر مقاومت را وادار می‌سازد تا مجدداً درگیری‌ها را تشدید کند.

در این پیام همچنین هشدار داده شده هرگونه تعدی به غزه، در همان سطح پاسخ داده خواهد شد به ویژه که طرف‌هایی در اسرائیل در تلاش هستند تا معادله جدیدی را درمورد شلیک موشک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تحمیل کنند.

طبق نوشته الاخبار مصری‌ها نیز به این پیام مقاومت این گونه پاسخ دادند که به تل‌آویو نسبت به ترور فرماندهان مقاومت به ویژه طی دوره مذاکرات تحت نظارت قاهره با حمایت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده‌اند.

درمورد ادامه بسته بودن گذرگاه‌های غزه و آب‌های این باریکه و تاخیر در تعمیر خطوط برق نوار غزه، مصری‌ها به گروه‌های مقاومت تعهد دادند که این مشکل طی روزهای آتی حل می‌شود.

مقاومت تاکید کرده که این مسائل خارج از چارچوب مذاکرات آتش بس است و لجاجت اشغالگر درمورد آنها منجر به شکست تلاش‌های قاهره خواهد شد.

در مقابل، هیات مصری به جنبش حماس این پیشنهاد را داد که مذاکرات معامله تبادل اسیران تمدید شود و حماس نیز از این پیشنهاد استقبال و اعلام کرد که مساله جدیدی در موضعش برای تکمیل این توافق وجود ندارد و این رژیم اشغالگر است که با پرداخت بهائی که مقاومت جهت آزادی چهار سرباز اسرائیلی می‌خواهد، مخالفت می‌کند. اینکه مساله بازسازی غزه به تبادل اسرا ربط داده شود، امری شکست خورده است که به هیچ نمی‌توان از حماس از طریق آن باج خواهی کرد.

درمورد بازسازی‌ها نیز حماس به میانجی‌گر مصری اعلام کرده، شورایی عالی در نوار غزه تشکیل شده است که مرجعی برای مدیریت این پرونده با مشارکت طرف‌های دولتی و جامعه مدنی و نهادهای بین المللی خواهد بود. حماس از تلاش‌های مصر در این راستا استقبال نمود و در عین حال هشدار داد که بازسازی آنچه که از سوی اشغالگر تخریب شده است، نیازمند مکانیزم‌های خاص یا پیچیده نیست.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.