تولید سالانه حدود ۳۰ هزار تُن انواع بذر در لرستان

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به نقش بذر در میزان عملکرد نهایی کشاورزان، اظهار کرد: مزارع بذری باید توسط شرکت‌های تولید بذر، واحد ثبت و گواهی بذر و نهال رصد شده و جهت تهیه حداکثری بذر از مزارع تحت نظارت، توصیه‌های لازم به پیمانکاران ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به بروز پدیده خشکسالی و تبعات ناشی از آن، لازم است مزارع گندم و جو به خصوص در مناطق سردسیر استان توسط کمیته‌ای از کارشناسان سازمان و واحد ثبت و گواهی بذر و نهال رصد شده و خرید بذر مرغوب و خارج از چرخه تولید توسط شرکت‌های تولید بذر در دستور کار قرار گرفته و در انبارهایی خارج از محل واحد تولید بذر شرکت نگهداری شود.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: در نظر داریم در سال جاری در استان مقدار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم و پنج هزار تن بذر جو تهیه و تولید کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که بذر گندم یکی‌از نهاده‌های مهم در تولید محصول استراتژیک گندم بوده که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، عنوان کرد: سالانه نزدیک به ٣٠ هزار تن انواع بذر توسط شرکت‌های تولید بذر کشت، بوجاری، فرآوری و بسته‌بندی شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 وی تأکید کرد: در شرایط اقلیمی سالجاری و وجود خشکسالی در کل کشور و استان اهمیت تأمین بذر کشاورزان بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

 حسنی‌مقدم تصریح کرد: در همین راستا بمنظور هماهنگی خرید گندم بذری توسط شرکت‌های بذری و تأمین نقدینگی آنان جلسه‌ای با حضور مسئولان بانک کشاورزی برگزار شد و سهم استان بمنظور خرید گندم بذری ١٦٣٨ میلیارد ریال تعیین و مصوب شد بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی پیگیری لازم را بمنظور تأمین نقدینگی و تأمین بذر استان براساس اعتبار ابلاغی به عمل بیاورند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.