گام دوم انقلاب به شاخصه های اصلی تمدن نوین اسلامی توجه دارد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی مجمع نخبگان اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج که با موضوع گام دوم انقلاب برگزار شد، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب، اظهارداشت: ما باید با اندیشه ورزی چنان عمل کنیم که گام دو انقلاب در مسیر تمدن نوین اسلامی و جامعه شناسی حرکت کند تا بتواند کارایی و ثمرات بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب شاخصه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی با محوریت قوانین قرآن، علم، ایمان، مجاهدت مداوم و توانایی علمی و اقتصاد شکوفا باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی متشکل از باورها، رفتارها و ارزش‌هایی است منطبق با فطرت انسانی، ادامه داد: تمام انسان‌های جهان با فطرت و منطق انسانی سبک زندگی متمدن اسلامی را قبول دارند.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: در تمدن اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری که در گام دوم انقلاب مورد نظر قرار گرفته است، بر تمام مسائل تاکید شده و راه و روش تمدن اسلامی و معروفات از خودسازی گرفته تا جامعه سازی و ایجاد تمدن اسلامی ترسیم شده است.

وی بیان کرد: تمدن اسلامی قدرتی دارد که سایر تمدن‌های غربی و اروپایی ندارند، تمدن اسلامی حامی مظلومین جهان و مقاوم در برابر کشورهای مستکبر و متجاوز است و کشور متمدن به دیگر کشورها تجاوز نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بشر امروز از نظام‌های مستکبر و ظالم جهان خسته شده است، گفت: تمدن نوین اسلامی از جهات معنوی و اخلاقی سازگار با فطرت انسانی است و سبک عالی و زیبای زندگی را به انسان معرفی می‌کند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در اوایل انقلاب اسلامی مشکلات زیادی برای نظام جمهوری ایجاد کردند، اظهارداشت: امروز نیز پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب با بهره‌گیری از ابزار اقتصادی و اعمال فشار و تحریم اقتصادی درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام است.

وی مقاومت و مبارزه را عواملی مهم در پیشرفت ایران اسلامی دانست و افزود: امروز علیرغم اینکه دشمنان درصدد ایجاد موانع پیشرفت کشور هستند، اما کشور ما در عرصه‌های مختلف توانسته به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابد که ما با مبارزه به اینجا رسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به پیشرفت‌های نظامی و موشکی ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروز ایران در زمینه نظامی به یکی از قدرت‌های دنیا تبدیل شده و از نظر قدرت موشکی به جایی رسیده که آمریکا مجبور به تغییر استراتژیکی موشکی خود شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه زیردریایی قدرتی جدید و نو برای نظام برشمرد و یادآور شد: زیردریایی‌های ساخته شده توسط متخصصان صنایع دریایی جمهوری اسلامی برای دشمنان غافلگیرکننده خواهد بود، چنانکه با شلیک اژدرهایی در ۲۰۰ متری زیر دریا قاتلی خاموش برای ناوهای آمریکا محسوب می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ضعف قدرت نظامی و بدهی‌های مالی امریکا اگر به پیش رود فروپاشی این کشور در آینده حتمی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کشورهای غربی دین و علم را مخالف هم می‌دانستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با دستیابی به پیشرفت‌های علمی در طول این چهار دهه ثابت کرد که دین زمینه را برای پیشرفت‌های علمی فراهم کرده است و منجر به تحول در علوم مختلف شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: ما آزمون و خطاهای بسیاری انجام دادیم تا توانستیم به گام دوم انقلاب برسیم و باید امروز نخبگان، اساتید دانشگاه و مسئولان با تبیین این راهبرد در راستای حرکت در این مسیر برنامه ریزی کنند و راهکارهای مورد نظر را ارائه کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.