خانواده‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استان بوشهر مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ناصر کرمی ظهر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با اشاره به این که انجمن اولیا و مربیان با سابقه‌ترین نهاد در آموزش و پرورش است اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان دوشادوش مربیان، معلمان و مدیران فعالیت می‌کند تا کار ظریف تربیت را به نحو شایسته‌تری انجام شود.

کرمی ادامه داد: این نهاد بعد گذر از صافی افراد صاحب نظر، پژوهش‌ها و آسیب شناسی لازم به صورت یک ظرفیت بسیار خوب و مطلوب در آمده است که اگر فرصت استفاده آن به طور کامل با همه بخش‌های آموزش و پرورش فراهم شود می‌تواند اثرگذاری بالایی در آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با بیان این که کارایی مؤثر هر انجمن در مدارس اثر مطلوبی در کل مجموعه دارد و موجب پویایی و تحرک در آموزش و پرورش می‌شود تصریح کرد: جامعه پذیری دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی با همت معلمان، مربیان و خانواده‌ها امکان پذیر خواهد بود و خانواده‌ها باید در اهداف اصلی و برونداد آموزش و پرورش این مجموعه را همراهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: خانواده یکی از سه رکن مهم در آموزش و پرورش است و هرچه بیشتر فرصت حضور و هم اندیشی خانواده‌ها فراهم شود در واقع از یک پتانسیل خوب بهره‌برداری می‌شود.

کرمی ابراز کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش جایگاه انجمن اولیا و مربیان تقویت شده است و در همین راستا سالانه انجمن‌های برتر در سطح شهرستان، منطقه، استان و کشور تقدیر می‌شوند.

وی با بیان این که حضور اولیا در کنار پرسنل مدرسه همواره پر رنگ بوده است یادآور شد: از راه اندازی مدرسه برای بازگشایی سال تحصیلی و در طول سال تحصیلی و ارزیابی کار پرسنل مدرسه همواره شاهد حضور اولیا در کنار آموزش و پرورش هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این که مشارکت اولیا در همه بخش‌های آموزش و پرورش لازم و ضروری است گفت: آموزش و پرورش علاوه بر مشارکت مالی اولیا خواهان مشارکت اولیا در مشارکت فکری و هم اندیشی در مدیریت مدرسه است.

وی بیان کرد: مدرسان آموزش خانواده و مشاوران مراکز آموزش و مشاوره یک ظرفیت و فرصت خوب است که انجمن اولیا و مربیان باید فرصت حضور آنها در مدارس را بیشتر فراهم کند.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اثربخشی انجمن اولیا و مربیان، بخشی از طرح نماد به این انجمن واگذار شده است.

راه اندازی اتاق اولیا و کتابخانه پیوند

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان بزرگترین و مهم‌ترین نهاد مشارکتی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

بهرام مغدانی ادامه داد: اولیا باید در سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر روند تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به این که نقش اولیا در آموزش و پرورش در آینده تقویت و پر رنگ تر خواهد شد یادآور شد: اولیا بزرگترین سرمایه و ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هستند که می‌توانند به تقویت نشاط اجتماعی در جامعه کمک کنند.

مغدانی از راه اندازی اتاق اولیا و کتابخانه پیوند در برخی مدارس که فضای کافی داشته باشند خبر داد و افزود: اجرای طرح نماد در شهرستان‌ها و مناطق استان به توسعه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده کمک خواهد کرد.

در پایان این نشست از فعالیت‌های یک ساله کارشناسان انجمن اولیا و مربیان شهرستان‌ها و مناطق استان تجلیل شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.