4 قرآن خطی نفیس در کرمانشاه مرمت می‌شود

اکرم طهماسبی در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، بااشاره به آغاز عملیات مرمت چهار قرآن خطی نفیس در کرمانشاه طی روزهای آینده، اظهار کرد: این چهار قرآن مربوط به بخش خصوصی هستند که به دلیل آسیب دیدگی ناشی از گذشت زمان برنامه مرمت آنها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: در استان تعداد زیادی نسخ خطی از جمله نسخ خطی قرآنی داریم که یا در اختیار مردم قرار دارند و یا اینکه در برخی از مساجد شهر از آنها نگهداری می شود.

مدیرگروه امور موزه ها و اموال منقول استان اضافه کرد: به منظور حفظ و نگهداری از این نسخ خطی ارزشمند، هرساله اعتباراتی به استان اختصاص پیدا می کند تا بتوانیم کارهای مرمتی را روی آنها انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا به اعتباراتی که اختصاص پیدا می کند، تعدادی از این نسخ که مالکان آنها تقاضای مرمتشان را داشته اند، در برنامه مرمتی قرار می دهیم.

طهماسبی افزود: سال 1399 هم برای مرمت چهار نسخه خطی توسط بخش خصوصی تقاضا داشتیم که لیست آنها را به تهران ارسال کردیم که با موافقتی که شد، اعتبار مورد نیاز برای آنها تخصیص پیدا کرد.

وی بااشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای مرمت این چهار نسخه، اظهار کرد: یکی از این نسخ مربوط به مسجد روستای قوری قلعه پاوه و سه نسخه دیگر هم مربوط به شهرستان پاوه است.

مدیر گروه امور موزه های استان کرمانشاه گفت: ظرف روزهای آینده پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد و پس از آن قرآن ها را به کرمانشاه منتقل خواهیم کرد تا در کارگاه مرمتی موزه بزرگ کرمانشاه مرمت شوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.