رصد دقیق وضعیت رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، بهروز اکرمی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: مقرر شده از ابتدای سال ۹۸، تمامی مدیران و دستگاه‌های اجرایی یک هفته در میان براساس برنامه ریزی اداره کل سیاسی استانداری مرکزی در نماز جمعه‌های شهرهای استان حضور پیدا کرده و از نزدیک با مردم گفت و گو کنند و به جای مراجعه مردم به دستگاه‌ها، مدیران در میان مردم حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: این اقدام دارای الزام اداری است و با هماهنگی فرمانداری بایستی انجام شود تا مردم بی واسطه بتوانند مشکلات خود را بیان کنند و نتیجه این اقدام را نیز فرمانداری‌ها به دفتر سیاسی استانداری اعلام کنند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در صورتی که با یکدیگر اختلافی دارند، بایستی موضوع را به استانداری ارجاع دهند، چراکه طبق قانون استاندار مسئول رسیدگی به این امر است و نباید این مسائل داخلی دستگاه‌ها به مراجع دیگری سپرده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: برخی مدیران دستگاه‌ها طی شش ماه فقط یک سفر شهرستانی در استان داشته‌اند، بیشترین فاصله شهرستان‌ها از مرکز استان نهایتاً ۲۰۰ کیلومتر است و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها بیشتر در شهرستان‌ها حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها هم باید در جریان این سفرهای شهرستانی باشند، چراکه فرمانداران بیشتر از مطالبات مردم منطقه خود مطلع هستند.

اکرمی تصریح کرد: همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی بایستی بیشتر در دستور کار مدیران قرار گیرد و این یک تکلیف و وظیفه اخلاقی و اداری برای مدیران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های قانونی مدیران دولت این است که خدمات دستگاه خود را به مردم، به نحوی ارائه دهند که موجب ایجاد نارضایتی برای مردم نشود. در این زمینه هر سه ماه یک بار از دستگاه‌ها ارزیابی انجام خواهد گرفت و در صورتی که نارضایتی‌های مردمی از عملکرد دستگاهی بالا باشد مدیر بایستی پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: شرایط امروز جامعه ما به گونه‌ای است که نباید تصمیمات مدیران زمان بر باشد و از سوی دیگر شتاب زده هم عمل نکنیم، امور در زمان خود انجام پذیرد و وقت شناسی در دستور کار دستگاه‌ها و مدیران قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.