مبانی طراز انقلاب اسلامی اصلی ترین مولفه گفتمان های دینی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علیرضا مزروعی ظهر چهارشنبه در انتخاب هیئت مؤسس مجمع اساتید گفتمان دینی خراسان جنوبی بیان کرد: تأکید بر رویکرد برون گرا و تعامل و همکاری‌های بین دستگاه‌های فرهنگی و دینی، رصد فرصت‌های تبلیغی به منظور دستیابی به فضای فرهنگی کشور و تقویت نقش هدایتی و حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی برای شکل‌گیری و پیشرفت از اهم راهبردهای مجمع اساتید گفتمان‌های دینی است.

وی ادامه داد: شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فردی و گروهی، هم‌اندیشی و مبادله یافته‌ها و تجارب علمی، پژوهشی و اجرایی، شبکه‌سازی کارگروه‌های تخصصی در برگزاری گفتمان‌های دینی و بومی سازی موضوعات متناظر با مسائل فرهنگی و اجتماعی استان‌ها از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجمع محسوب می‌شوند.

مزروعی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در چهار عنوان کلی شامل دین و زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سواد رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: اساتید گفتمان‌های دینی می‌توانند به صورت تخصصی بر روی هر یک از موضوعات فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اساساً اساتید بومی گفتمان دینی نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خود، از علم و آگاهی و بینش برخوردارند و با بیان این اندیشمندی در گفتار و عمل و آثار خود، موجب بصیرت افزایی و جریان سازی فرهنگی در میان جوانان و نوجوانان می‌شوند.

مزروعی اظهار کرد: این اساتید با تبادل نظر و نگاه پژوهش محور می‌توانند هم در مسئله شناسی و هم حل مسئله از لحاظ کارشناسی مؤثر باشند.

وی میراث فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی و مبانی طراز انقلاب اسلامی را از مؤلفه‌های اصلی گفتمان دینی اسلام ناب محمدی (ص) دانست و افزود: تحقق این امر می‌طلبد که فرهنگ به این گفتمان دست پیدا کند.

مزروعی اظهار کرد: منظور از گفتمان مجموعه‌ای از واژه‌ها و مفاهیم و نظریاتی است که جو و فضایی فکری و فرهنگی را برای اندیشیدن و عملکرد عمومی جامعه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تقویت نقش هدایتی و حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی برای شکل‌گیری و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی توسط نخبگان و فرهیختگان جامعه شبکه‌سازی کارگروه‌های تخصصی در برگزاری گفتمان‌های دینی و بومی سازی موضوعات متناظر با مسائل فرهنگی و اجتماعی هر استان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجمع محسوب می‌شوند.

مزروعی اضافه کرد: رویکرد مأموریتی این مجمع فعالیت علمی، پژوهشی، آموزشی، هدایتی و نظارتی خواهد بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.