نوروز جشنواره جذب گردشگر برای دزفول است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سید مهدی چلوی عصر امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد نوروزی شهرستان دزفول، اظهار کرد: شهرستان دزفول با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی در همه ایام سال به ویژه نوروز است.

وی افزود: بنابراین تمام ظرفیت و توان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای بهبود خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی باید به کار گرفته شود تا مسافران در فضایی پرنشاط و سالم به بازدید از آثار و مکان‌های گردشگری دزفول بپردازند.

چلوی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بیش از پیش مسولان در خدمات‌رسانی به مسافران در ایام نوروز ۹۸، افزود: ایام نوروز، فستیوال و جشنواره جذب گردشگر برای شهرستان دزفول است که می‌تواند موجب ورود و جذب گردشگران در دیگر فصول سال نیز شود؛ به همین علت لازم است تمام توان خدماتی شهرستان در اختیار مسافران نوروزی باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول در ادامه پاکسازی محیط شهری و حریم راه‌ها به ویژه جاده بن‌جعفر، لایروبی جوی و جدول‌ها، نظافت کامل مکان‌های اسکان نوروزی و سرویس‌های بهداشتی عمومی، چاپ و توزیع گسترده بروشورهای راهنمای گردشگری در جهت معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری، برپایی ایستگاه‌های «از من بپرس»، معرفی تولیدات محلی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ را از جمله برنامه‌های ستاد نوروزی دزفول به مناسبت ایام نوروز برشمرد.

چلوی همچنین زیباسازی و گل‌کاری و توجه به مبلمان شهری، نظارت بر بازار و توزیع درست میوه شب عید، تکمیل روشنایی معابر به ویژه مبادی ورودی شهرستان دزفول، توجه به نظافت و نحوه خدمات رسانی درمانگاه‌های شهرستان، تولید مستند و گزارش تصویری برای پخش در سیمای مرکز خوزستان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار ستاد نوروزی شهرستان دزفول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دزفول، بخشداران و شهرداران حاضر در این جلسه نیز به بیان برنامه‌های خود در جهت استقبال از نوروز ۹۸ و پذیرایی از گردشگران نوروزی پرداختند.

بافت تاریخی دزفول با برخورداری از ده‌ها خانه، مسجد، ساباط و حمام تاریخی، پل باستانی، بازار قدیم با برخورداری از مغازه‌های عرصه صنایع دستی و سوغات دزفول، قمش، مسجد جامع، موزه مردم شناسی، دریاچه شهیون، رودخانه دز و بوستان‌های ساحلی، مناطق و روستاهای سرسبز دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون، بقعه‌هایی همچون سبزقبا، محمدبن جعفر و رودبند، آرامگاه یعقوب لیث صفاری تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری دزفول بوده که هرساله درایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.