تجربه ۴۵۶ روز بحرانی/ مرگ ۱۰ نفر به طور متوسط در هر روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز که سه‌شنبه ۴ خرداد در جمع شماری از کارکنان مجموعه سلامت فارس سخن می‌گفت، با اشاره به گذشت ۴۵۶ روز از آغاز بحران کرونا در فارس، گفت: مجموعه سلامت استان فارس در طی یک سال و دو ماه و ۲۸ روز گذشته، بحرانی ترین ایام را مجاهدانه سپری کردند.

دکتر مهرزاد لطفی با بیان اینکه در این ایام به طور میانگین، روزانه ۶۰۲ بیمار مثبت در استان فارس، شناسایی شد، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده از ابتدای این بحران تاکنون، خوشبختانه به طور متوسط در روز ۵۵۰ نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با ابراز تاسف از جان باختن ۱۰ استانی به طور متوسط در این ایام، ضمن آرزوی غفران الهی برای قربانیان این اپیدمی، اظهار کرد: تیم های درمانی مجموعه سلامت در طی ۴۵۶ روز گذشته، به بیش از ۸۵ هزار بیمار در بیمارستان های استان، ارائه خدمت کرده اند که معادل بستری روزانه ۱۸۸ بیمار به طور میانگین است و از این تعداد، بیش از هفت هزار نفر در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه تبیین آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری، روزانه به طور میانگین به کمک مشاوران مرکز اورژانس فارس، به ۳۰۳ نفر مشاوره ارائه شده و روزانه ۳۸ مورد از ماموریت های مرکز اورژانس استان نیز، در حیطه کرونا بوده است.

او در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر اهمیت خدمات مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در مدیریت بهتر مقابله با این بیماری اعلام کرد: مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی ۴۵۶ روز گذشته، به طور میانگین روزانه پذیرای ۷۶۶ مورد مراجعه کننده بوده اند.

دکتر لطفی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان در این ایام نیز از انجام روزانه دو هزار و ۱۹۰ تست تشخیصی به طور میانگین خبر داد.

به گفته این مقام مسوول ارشد سلامت استان، با آغاز واکسیناسیون از بیست و یکم بهمن سال ۱۳۹۹ تاکنون، معادل با سه ماه و ۱۳ روز و یا به عبارت دیگر ۱۰۵ روز گذشته، بیش از ۲۴۵ هزار دوز واکسن در استان فارس تزریق شده که موجب پیشتازی استان در کشور بوده و این میزان، معادل روزانه دو هزار و ۳۴۰ دوز به طور میانگین بوده است.

او همچنین انجام روزانه هزار و ۶۳۰بازدید بهداشتی از مراکز و اماکن استان، همچنین کارگاه ها و کارخانه ها به همت تیم های بهداشتی را بخشی دیگر از زنجیره خدمات مجموعه سلامت فارس در این بحران برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن قدردانی از دست اندرکاران این خدمات شبانه روزی طی روزهای بحرانی گذشته، به تمامی مدافعان مجموعه سلامت فارس خدا قوت گفت و ابراز امیدواری کرد که این روزهای سخت و بحرانی هرچه زودتر و با همراهی اقشار مختلف مردم، پایان یابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.