گروه‌های تروریستی صلح و امنیت در افغانستان را مورد هدف قرار داده‌اند

جابر انصار از طریق ویدئوکنفرانس در شورای اداری شهرستان تایباد اظهار کرد: ملت ایران بیش از چهار دهه است که پذیرای اتباع افغانستان بوده و هست و همیشه با برخوردهای انسانی در غم و گرفتاری مردم این کشور شریک بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه تلخ و ناگوار ابراز همدردی و پیام‌های تسلیت ملت ایران نقطه قوت قلبی بود برای مادران و پدران داغدار افغانستانی، جا دارد از همین بستر از زحمات فرماندار تایباد که از روز وقوع این حادثه تاکنون مردم ستمدیده افغانستان را همراهی کرده‌اند و همچنین برنامه‌ریزی این جلسه برای ابراز همدردی با مردم این کشور کاری بسیار قابل ستایش است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در این ارتباط تصویری گفت: وجود مشترکاتی مانند دین، تاریخ، فرهنگ و… که بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد، سبب شده در زمان حوادث و بحران درک متقابلی به وجود آید.

محمد صدیقی‌فر بیان کرد: از آنجا که ایران همچون افغانستان خود قربانی تروریست است، در حادثه اخیر که برای دانش‌آموزان افغانستانی اتفاق افتاد با ابراز همدردی خود را شریک مردم داغدیده کشور همسایه دانستند.

وی افزود: اقدامات تروریستی به منظور ایجاد ناامنی و سست کردن اراده ملت افغانستان در رسیدن به صلح و آرامش صورت می‌گیرد اما همیشه دشمنان ناکام مانده و مسلمانان این کشور با اراده قوی برای آبادانی کشورشان گام برمی‌دارند.

فرماندار تایباد گفت: حملات وحشیانه گروه‌های تروریستی برای ایجاد تنش و ناامنی در بین کشورهای همسایه است تا به این وسیله به نقشه‌های شوم خود دست پیدا کنند.

محسن سیاح تاکید کرد: مردم تشیع و تسنن این شهرستان حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل که منجر به کشته شدن بیش از ۶۰ دانش آموز نوجوان و معلمانشان شد را محکوم کرده و خود را در این غم بزرگ مردم افغانستان شریک می‌دانند.

این مراسم با حضور تعدادی از بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور افغانستان در محل سینما قدس تایباد برگزار شد و مسئولان و برخی از تشکل‌های دانش آموزی تایباد به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان این شهرستان در مراسمی حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدای غرب کابل که به کشته شدن بیش از ۶۰ دانش آموز نوجوان و معلمان‌شان منجر شد را محکوم کردند و با اهدای گل به نمایندگان مردم افغانستان در این جلسه در غم ملت ستمدیده افغانستان شریک شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.