حمایت از بیمه هنرمندان استان سمنان/ پیگیر مشکلات هنرمندان هستیم

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما»، درباره حمایت‌های ارشاد اسلامی استان سمنان برای هنرمندان، بیان کرد: به‌طورکلی مأموریت‌ها و وظایفی که فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال دارد در راستای حمایت رقم خورده، اینکه ما بستر فعالیت فراهم می‌کنیم یک نوع حمایت است اما به‌صورت خاص موارد و حمایت‌هایی مانند پیگیری بیمه هنرمندان که البته متناسب با شاخص‌هایی که صندوق بیمه هنرمندان دارد پیگیری صورت می‌گیرد، البته مشمول کسانی می‌شود که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نباشند.

وی افزود: انجمن نمایش، انجمن خوشنویسان، انجمن موسیقی، انجمن سفال، انجمن‌های مختلفی هستند که فعالیت می‌کنند و عمدتاً در مجتمع کومش در مرکز استان استقرار دارند و انجمن‌های شهرستانی نیز در فضای مجتمع‌های فرهنگی هنری متعلق به فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر هستند.

هنرمندان سیاهی لشگر نیستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در این اداره کل نگاهمان به انجمن‌های فرهنگی هنری به‌عنوان یک بازوی فکری، بحث موضوع شناسی است که می‌تواند در راستای تصمیم سازی‌ها کمک حال ارشاد اسلامی در قالب تعاون و همکاری باشند.

فضیلت درباره برخی انتقادات مطرح‌شده نیز توضیح داد: نگاه ما به هنرمندان به مثابه سیاهی‌لشکری نخواهد بود و در حوزه فعالیت‌ها چنانچه انجمن‌ها آمادگی را داشته باشند ترجیحاً اجرای برنامه‌ها را به تشکل‌های فرهنگی هنری واگذار می‌کنیم تا هنرمندان در برنامه‌ها شریک باشند.

وی در پاسخ به این سوال که امروزه هنرمندان استان سمنان با چه مشکلاتی مواجه هستند؟ توضیح داد: این موضوع بستگی دارد به اینکه چه زمانی ما به مشکل بر می‌خوریم؟ یا امروز وضع مطلوب را با چه وضعیت موجود مقایسه می‌کنیم تا با مشکل برخورد کنیم، لذا معتقدیم بسیاری از مشکلات در بخش زیر ساخت‌ها هستند، برای مثال فرض کنید فضا برای تمرین بخش خاصی از فعالیت‌های هنری نمایش فضای کافی وجود نداشته باشد، که این موضوع نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد.

تلاش برای رفع برخی کاستی‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: ممکن است هنرمندان ما در استان مشکلات دیگری نیز داشته باشند، برای مثال در حوزه تجسمی کارگاه‌ها ممکن است از استانداردهای کافی برخوردار نباشد، اما تلاش می‌کنیم که خودمان را به استانداردها نزدیک کنیم تا به کاهش مسائل و مشکلات هنرمندان کمک کرده باشیم.

فضیلت بیان کرد: تمام فعالیت‌های اداره کل ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات هنرمندان است، اینکه ما فضا فراهم کرده و ضمن تعریف برنامه، تأمین اعتبار نیز می‌کنیم، همه این موارد اقدامات کلی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات هنرمندان دارد تا بستر مناسب را برای این قشر فراهم کند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.