درخواست تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنایات اسرائیل روی میز شورای حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از پایگاه خبری سما، این شورا روز پنجشنبه در یک نشست فوق العاده که به درخواست پاکستان، هماهنگ کننده سازمان همکاری اسلامی و مقامات فلسطین برگزار می‌شود، متن پیش نویس مذکور را بررسی خواهد کرد.

در این نشست کشورها وضعیت خطرناک حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی را بررسی خواهند کرد.

در پیش نویس قطعنامه خواسته شده است که کمیته تمامی نقض‌های حقوق بشری رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه را بررسی کند.

بین دهم تا بیست و یکم ماه مه ۲۵۳ فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند.

در متن پیش نویس درخواست شده است که کمیته همه علل اصلی تنش‌های مکرر از جمله آپارتاید، سرکوب سیستماتیک هویت ملی، قومی، نژادی یا مذهبی را بررسی کند.

در صورت تصویب این پیش نویس، کارشناسان وقایع را اثبات و ادله و اسناد این نقض‌ها و تجاوزات را جمع آوری و تحلیل می‌کنند و مسوولان این نقض‌ها شناسایی و مجازات می‌شوند.

در حال حاضر از مجموع ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر ۲۰ کشور از جمله چین، کوبا، ساحل عاج و مکزیک با درخواست برگزاری نشست درباره درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی موافق کردند.

این شورا از زمان تاسیس در ماه مارس ۲۰۰۶ تاکنون ۲۹ جلسه فوق العاده در پاسخ به شرایط اضطراری برگزار کرد که بسیاری از آنها به محکومیت رژیم صهیونیستی منتهی شد و در آنها وضعیت نوار غزه را بررسی کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درخواست برای تشکیل این نشست را محکوم کرد و مدعی شد، این اقدام نشان می‌دهد که شورای حقوق بشر برنامه ضد صهیونیستی دارد و از کشورهای عضو خواست با این نشست مخالفت کنند.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی از این شورا خارج شد اما جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمربکا اعلام کرده به عنوان کشور ناظر به این شورا برمی گردد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.