هر مجموعه‌ای باید سهم خود را برای تحقق گام دوم انقلاب اجرا کند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با رؤسای شوراهای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب ملت سرافراز ایران اسلامی و نسل جوان هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین واژگان این بیانیه مربوط به نسل جوان و امیدهای آینده این کشور است و همه وظیفه دارند که برای نهادینه کردن این نگاه برای تبیین آن تلاش کنند و هر کسی در مجموعه خودشان به تبیین خود بپردازند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نگاه ژرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه به خوبی نمودار است و افق‌های آینده به خوبی در این بیانیه دیده شده است و خروجی آن هم این است که رسالت بر روی دوش نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه در هر کاری که به نسل جوان واگذار شده است به خوبی از عهده آن برآمده است، افزود: در دوران دفاع مقدس با تکیه بر جوانان پیروز شدیم و به موفقیت رسیدیم و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: هر مجموعه‌ای باید سهم خودش را از این بیانیه دریافت کند؛ باید بدانیم که روحانیت چگونه باید عمل کند و هیئت‌های مذهبی که سابقه درخشانی در این انقلاب دارند باید چه کاری کنند. سهم خود را به خوبی باید ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: هر کسی که خدا را عبادت می‌کند و ادعای بندگی دارد باید شکر نعمت کند. در حالات پیامبر و همه ائمه شکرگذاری نسبت به نعمت‌های الهی به صورت یک فرهنگ درآمده بود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نعمت‌ها فقط مادی نیستند و باید نعمت‌های معنوی را هم در نظر بگیریم. یکی از نعمت‌هایی که خداوند نصیب هیئت‌های مذهبی کرده است عشق و محبت و دوست‌داری اهل بیت است.

وی با بیان اینکه محور و کانون هیئت‌های مذهبی گسترش محبت اهل بیت (ع) است ادامه داد: هیئت‌های مذهبی پای کار هستند و شرایط را برای عشق به اهل بیت (ع) فراهم می‌سازند.

آیت‌الله حسینی بوشهری از پیامبر (ص) و معصومین به عنوان دیگر نعمت‌های معنوی یاد کرد و گفت: در عصر غیبت امام عصر (عج) خداوند متعال نعمت رهبری را به ما عنایت کرده است و رهبری و ولایت نعمتی بزرگ است. اینها نعمت‌های معنوی است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ای بالاتر از محبت اهل بیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نعمت‌های معنوی نصیب همگان نمی‌شود. در خدمت اهل بیت بودن یکی از نعمت‌هایی است که نصیب همه نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نعمت رهبری نعمت بزرگی است که نصیب همگان شده است که دل در گرو استقلال و آزادی‌خواهی و عدالت دارند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سرمایه بزرگ است.

وی اظهار داشت: در سایه تدابیر و درایت و هوشمندی رهبری بسیاری از دشمنی‌های دشمنان نقش بر آب شده است. امام به ما درس خودباوری و تسلیم‌ناپذیری داد و امروز رهبر دلسوز انقلابی ما سکاندار کشتی بزرگ انقلاب شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: در انقلاب‌های مختلف شاهد خروج آنها از ریل‌گذاری اولیه هستیم ولی انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال با وجود شرایط و موانع مختلف به راه خود ادامه داده است و رهبری این موانع را از پیش پای ملت برداشته است.

وی اضافه کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی با کوله‌باری از موفقیت و دوست‌شناسی و دشمن‌سازی رهبر معظم انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را ترسیم کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم نقطه نظرات خوبی را مطرح کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: برای رسیدن به نقطه نهایی باید پنج گام برداریم که گام اول انقلاب اسلامی بود که به خوبی این گام را پشت سر گذاشتیم و گام دوم نظام‌سازی بود و تثبیت انقلاب که اکنون انقلاب تثبیت شده است و ساز و کارهای متناسب با یک نظام در کشور چیده شده است و هر کسی در جایگاه خود مشغول است.

وی با اشاره به اینکه سه گام دیگر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی داریم، افزود: گام سوم دولت‌سازی است و نباید به وضع موجود بسنده کنیم و باید جای جای نظام ما احکام اسلامی پیاده شود. گام چهارم جامعه‌سازی است و بحث سبک زندگی اسلامی یکی از مسائل مهم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه گام نهایی تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود تاکید دارند که باید به تمدن اسلامی دست یابیم و برای ظهور امام عصر زمینه‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی از منبر، روحانی و مداح تشکیل شده است و روحانی ما باید منبرش کلاس درس باشد و هیئت‌های مذهبی به سمت سکولار نروند و نگویند کاری به سیاست نداریم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.