بازدید یک میلیونی گردشگران از جزیره هرمز

سید مجدالدین حسینی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» در مورد تسهیلات سفر نوروزی در جزیره هرمز بیان داشت: موج اول سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود که جزیره هرمز هم با عنایت به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در خود جای دارد نظیر قلعه قدیمی هرمز، مکتب خانه‌ها، قصر صورت، برج گلک، برج تیر انداز، قدمگاه خضر نبی (س)، بازار زعفرانیه محل ساخت فرش خاکی، دره رنگین کمان‌ها، غارهای نمکی، جاذبه‌های دشت آهوان، ساحل پرندگان و ده‌ها جاذبه دیگر هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان است.

بخشدار هرمز با اعلام اینکه در طول سال قریب به یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز دیدن کردند، عنوان کرد: از آغاز فصل گردشگری جزیره هرمز که از مهر ماه آغاز می‌شود تا کنون بیش از ۴۸۰ هزار گردشگر و مسافر به جزیره هرمز مسافرت کردند که در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد رشد چشمگیری داشت.

نماینده دولت در هرمز با اشاره به استقبال چشمگیر هموطنان از جزیره رنگین کمانی خلیج فارس اظهارداشت: گفت: طی شش روز پایانی دهه مبارک فجر (۱۸ تا ۲۲ بهمن) بیش از ۲۸ هزار ۷۰۰ نفر مسافر از طریق بنادر شهید حقانی و ذاکری قشم به جزیره هرمز تردد داشته و از جاذبه‌های گردشگری این جزیره دیدن کردند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز بیان داشت: اکنون ۵ هزار مسافر به جزیره زیبای هرمز تردد می‌کنند و از جاذبه ه ای دیدنی این جزیره بازدید می‌کنند.

حسینی اظهارداشت: قریب به ۴ هزار و ۳۰۰ توریست خارجی از کشورهای ژاپن، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، چک، اکراین و آلمان از از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جزیره هرمز بازدید کرده که رشد خوبی در جذب گردشگر خارجی داشته است.

بخشدار هرمز بیان داشت: قلعه پرتقالی های هرمز به عنوان بزرگترین قلعه پرتقالی‌ها در جنوب کشور و در سطح استان پهناور هرمزگان طی این مدت مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز اظهارداشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورها و پایه‌های اساسی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و ما چاره‌ای جز جدا شدن از اقتصاد نفتی نداریم و یکی از راه‌ها، اقتصاد گردشگری برای ارزآوری مناسب است.

بخشدار هرمز اظهارداشت: با توجه به اینکه جزیره هرمز در حوزه گردشگری خوب عمل وجایگاه خودش در بین گردشگران و هموطنان پیدا کرده ولی درکنار آن برخی براین هستند که چهره هرمز را تخریب کند واین صنعت درحال توسعه این جزیره را به حاشیه ببرند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز گفت: طی چند سال گذشته با پهن کردن فرش خاکی توانسته جزیره هرمز را به عنوان یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس بشناسند.

حسینی اظهارداشت: جزیره هرمز با وجود بیش از ۹۰ طیف خاک رنگی یک جزیره زیبا و منحصر به فرد در جهان می‌باشد که امید واریم مسئولان در خصوص راه اندازی دانشکده زمین شناسی زمینه حضور دانشجویانی ببیشتری در این جزیره را فراهم سازند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز گفت: در کنار طبیعت زیبای هرمز سواحل آب شیرینکن، محیط زیست، معدن، ساحل با طلوع و غروب فوق العاده زیبای خورشید بر فراز دریا که طلوع آن از دریای عمان و تنگه هرمز و غروب آن بر خلیج فارس است موقعیتی استثنایی را برای جذب گردشگران و طعبیت گردان فراهم ساخته است.

حسینی گفت: جاذبه گردشگری مانند قلعه قدیمی هرمز، مکتب خانه، قصر صورت، برج گلک، برج تیر انداز، قدمگاه خضر نبی (س)، بازار زعفرانیه، محل ساخت فرش خاکی، دره رنگین کمان‌ها، غارهای نمکی، جاذبه‌های دشت آهوان و ساحل پرندگان و ده‌ها جاذبه دیگر می‌تواند مقصدی برای بازدید گردشگران در جزیره هرمز باشد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمز از افزایش بازدید گردشگران نوروزی از سواحل و کوه‌های رنگی خبر داد و بیان داشت: یکی از موفقیت‌های قابل ذکر ستاد تسهیلات خدمات سفر هرمز رشد بیش از ۲۰۰ درصدی آمار بازدید کنندگان از سواحل و طبیعت بکر و کوه‌های رنگی این جزیره است که این افزایش در جزیره کاملاً مشهود بود.

بخشدار هرمز با اشاره به سیاست منطقی و به جای دولت در امر توجه ویژه به صنعت گردشگری گفت: جزیره هرمز یکی از نقاط بسیار مستعد استان برای توسعه گردشگری دریایی و طبیعی است که امید است با توجه ویژه به آن و حل نواقص موجود از جمله کوتاه سازی مسیر دریایی و ایجاد امکانات رفاهی لازم، شاهد به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه آن برای توسعه گردشگری باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جزیره هرمزبیان کرد: با توجه به ازدیاد گردشگران از لحاظ وسایل نقلیه ایاب و ذهاب جوابگوی حضور هموطنان خواهیم بود و با تمهیداتی که صورت گرفته است کمبود وسایل نقلیه با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های خودرویی جزیره رفع خواهد شد.

نماینده دولت در جزیره هرمز اظهارداشت: درجهت فرهنگ نماز در ایام تعطیلات نوروز سکوی نماز دراماکن گردشگری راه اندازی می‌شود.

حسینی بیان داشت: با توجه به ایام تطیلات نوروز کالاهای اساسی مورد نیاز دراین ایام به طور ویژه تأمین می‌شود.

بخشدارهرمز عنوان کرد: درجهت رفاه حال گردشگران ومسافرین غرفه‌های فروش غذای ارزان درسطح شهر هرمز دایر وهموطنان عزیزمیتوانند ازاین غرفه‌ها دیدن و خرید کنند.

نماینده سیاسی دولت در هرمز بیان داشت: ۲پ ارک و ساحل چنددرخت برای اسکان مسافرین و گردشگران پیشبینی شده که مسافرین وگردشگران از این سه مکان در جهت استراحت استفاده نمایند.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر جزیره هرمز اظهارداشت: درجهت رفاه حال مسافرین وگردشگران ۱۴ چشمه سرویس بهداشتی دراماکن گردشگری نصب ومسافرین می‌توانند استفاده نماییند.

حسینی گفت: به منظور رفاه حال فرهنگیان ۴ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده که فرهنگیان می‌توانند ازاین مکان‌ها استفاده نمایند.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر هرمز با اشاره به تجمع وسایل نقلیه جلودرب بندرچند منظوره شهیددوریشی هرمز بیان داشت: هیچ راکب ووسیله نقلیه ای حق ندارد جلو بندر پارک نمایدوهمه وسایل نقلیه باید درپارکینگی که این منظور اختصاص داده شده قرار بگیرند.

بخشدارهرمزدرخصوص نظارت براماکن واصناف گفت از امروز با حضور مدیرصنعت وتجارت معدن شهرستان نظارت برفروشگاه های با جدیت انجام می‌شود ودرصورت تخلف برخورد می‌گردد.

نماینده دولت در هرمز باتبریک انتزاع جزیره هرمزازقشم والحاق به بندرعباس گفت این مطالبه عمومی مردم جزیره هرمز بود که پس از گذشت چهارماه پیگیری وباحمایت همه مسئولان استان بخصوص استاندارپرتلاش وجهادی هرمزگان و مسئولان محلی این اتفاق به سرانجام رسیده است.

درپایان سهراب قلندری به عنوان مشاورمدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری وصنایع دستی هرمزگان درجزیره هرمز معرفی نمود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.