امکان ثبت‌نام دانشگاهیان در مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه فراهم شد

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران اصفهان، زهرا شفیعی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در مقاطع تکمیلی (سطح سه و چهار) برای سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ اظهار داشت: پذیرش مقطع عالی حوزه علمیه خواهران اصفهان (سطح سه یا کارشناسی ارشد) بر هشت رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان انجام می‌شود.

وی در خصوص پذیرش مقطع عالی تخصصی (سطح چهار یا دکتری) اضافه کرد: پذیرش این مقطع در چهار رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی ممکن است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ابراز داشت: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی ۹۹-۹۸، در مقطع تخصصی (سطح چهار) استان اصفهان حدود ۴۰ نفر و در مقطع عالی (سطح سه)، حدود ۱۲۰ نفر است.

وی با اشاره به امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در رشته‌های همسو شامل با حوزه گفت: این دسته از داوطلبان می‌توانند با رعایت ضوابط و شرایط خاص، در مقطع عالی (سطح ۳ یا کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران نام نویسی کنند.

شفیعی ادامه داد: متقاضیان شرکت در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی از میتن دارندگان مدارک دانشگاهی کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی – فقه و اصول، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق (کارشناسی ارشد پیوسته)، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی- روانشناسی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: مدارک دانشگاهی همسو برای شرکت در رشته فقه و اصول را شامل فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی-فقه و اصول و الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق (کارشناسی ارشد پیوسته) است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه پذیرش در رشته تربیت دینی کودک و نوجوان از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی – روانشناسی صورت می‌پذیرد بیان داشت: در رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده و معارف اسلامی – روانشناسی ثبت نام به عمل می‌آید.

وی در ادامه تشریح رشته‌های هم سو تاکید کرد: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته‌های مترجمی زبان و ادبیات عرب، معارف اسلامی زیان و ادبیات عرب، علوم حدیث، آموزش زبان عربی (خاص فرهنگیان) می‌توانند در رشته مدرسی ادبیات عرب ثبت نام نمایند.

شفیعی با بیان اینکه برای شرکت در رشته کلام اسلامی، کلام با گرایش‌های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های فلسفه، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت الهی، شیعه شناسی، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، فلسفه و کلام (کارشناسی ارشد پیوسته)، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی و ادیان و مذاهب می‌توانند ثبت نمایند گفت: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته‌های تاریخ اسلام، علوم اسلامی – تاریخ اسلام – دانشگاه رضوی، شیعه شناسی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ملل اسلامی می‌توانند دررشته تاریخ ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: رشته‌هایی همچون تربیت دینی کودک و نوجوان و همچنین مشاور خانواده از جمله رشته‌هایی است که از دانشگاهیان نیز پذیرش دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد و متقاضیان برای اطلاع بیشتر از شرایط پذیرش، نام نویسی و آزمون می‌توانند به پایگاه اینترنتی حوزه مراجعه کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.