وجود دومین بافت غنی تاریخی استان سمنان در میامی

حمیدرضا دوست‌محمدی در نشست هم‌اندیشی و مراسم تجلیل از فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، میراث‌بانان و حافظان میراث‌فرهنگی شهرستان میامی، اظهار کرد: بافت تاریخی میامی، هویت دارد و طبیعت واقع در بافت تاریخی میامی، کم‌نظیر است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: بیشترین اعتبار بافت‌های تاریخی استان به میامی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی به‌تنهایی متولی بافت و مرمت نیست، خاطرنشان کرد: جامعه محلی، شهرداری‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

دوست‌محمدی با تأکید بر نقش جامعه محلی بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و رشد صنایع‌دستی و گردشگری و جریان‌سازی در این زمینه، گفت: مردم و جامعه محلی می‌توانند بهترین یاور میراث‌فرهنگی باشند.

معاون فرماندار میامی نیز با اشاره به جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی شهرستان میامی گفت: «میامی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری همانند گنج پنهان است.»

عباس طاهران پور با اشاره به وجود مقبره 2 پیامبر از جمله «ارمیای نبی» و «دانیال نبی» در شهرستان میامی، بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها و قرار داشتن میامی در مسیر تهران- مشهد بیشترین بهره‌برداری را کرد.

معاون فرماندار میامی با تأکید بر اینکه رشد گردشگری زمینه‌ساز رشد اقتصادی است، گفت: احیای مسیر راه ابریشم، بهترین راه ارتقای میامی و رشد گردشگری در این شهرستان است.

در این مراسم که با حضور شهردار میامی، دهیار فرومد، خبرنگاران فعال، انجمن‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه میراث‌فرهنگی و … برگزار شد، از برترین همیاران میراث‌فرهنگی میامی تجلیل شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.