تفویض اختیار تصمیم‌گیری صدور مجوز تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری به استان‌ها

در بخشنامه‌ای از سوی مونسان، اختیارات تصمیم‌گیری صدور مجوز برای متقاضیان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تا میزان 150 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها تفویض شد.

در متن بخشنامه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی – تاریخ‌ما، صنایع‌ دستی و گردشگری به مدیران کل استان‌ها آمده است: 
«در راستای اجرای تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 51001/75791 مورخ 94/6/11 (آيين نامه ايجاده اصلاح تکمیلی درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری) و به منظور تسریع و تسهیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری بهبود فضای کسب و کار و همچنین عدم تمرکز فعالیتها و تفویض اختیارات تصمیم گیری به استان ها؛ صدور مجوز برای متقاضیان ایجاد زیرساختهای تأسیسات گردشگری تا میزان ۱۵۰ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری به ادارات کل استانها تفویض 
میگردد. ادارات کل استان ها موظفند برای صدور مجوزهای مربوطه (موافقت اصولی، مجوز ایجاد) پرونده های متقاضیان طرح های گردشگری را در سامانه صدور موافقت اصولی بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است کلیه موافقت اصولی هایی که از تاریخ ابلاغ این بخشنامه و با رعایت موارد مذکور صادر نشوند فاقد اعتبار بوده و مشمول مشوق های حمایتی بخش گردشگری (تسهیلات، یارانه سود کارمزد، معافیتها و …) نخواهند بود و مسئولیت پیامدهای احتمالی با استان خواهد بود.

بدیهی است نظارت بر روند مجوزهای صخره بر عهده معاونت سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان (دفتر تسهیلات و تأمین منابع) خواهد بود. بر این اساس انتظار می رود تمهیدات لازم برای تکمیل مدارک و پاسخگویی به سرمایه گذاران و تسهیل در صدور مجوزهای لازم برای ایجاد و احداث تأسیسات گردشگری در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.