تنها راه اصلاح وضع موجود در کشور، رفتن پای صندوق‌ رأی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی (ص) برگزار شد، تصریح کرد: هفتم خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی است بنابراین از مجلس انقلابی برای عملکردی که طی یک سال گذشته داشته است تقدیر می‌کنیم همانطور که مقام معظم رهبری از کلیت مجلس تقدیر کردند، در سالی که گذشت افراد زیادی تلاش کردند که چهره انقلابی مجلس را تخریب و مردم را از جریان انقلابی ناامید کنند، تخریب مجلس در واقع با هدف ناامید کردن مردم از انتخاب دولت جوان حزب‌اللهی بود.

وی افزود: از نماینده جوان حزب‌اللهی قزوین که در برابر باندهای قدرت و ثروت ایستاد باید تشکر ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که این نماینده با تلاش بسیار اجازه نداد برخی از افراد پرونده‌دار و متهم وارد فضای انتخابات شورای شهر  شوند، همچنین از برخی افراد که پیگیری کردند تا آدم‌های فاسد وارد عرصه انتخابات شوند گلایه‌مندیم، امروز وقتی پای سفره مردم می‌نشینم و حرفهایشان را می‌شنویم می‌گویند آنچه به ما امید می‌دهد و مشارکت را بالا می‌برد برخورد با فاسدان است.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: این منطق که ما فاسدان را به عرصه انتخابات بیاوریم تا مشارکت بالا برود منطق غلطی است چرا که مشکلات معیشتی و اقتصادی باعث شده است که مردم تمایل کمتری به مشارکت داشته باشند و حضور افراد فاسد نیز باعث افزایش مشارکت نمی‌شود باید دقت کنیم که چه چیزی این نارضایتی را ایجاد کرده است؟

وی یادآور شد: یکی دیگر از رویدادهایی که در هفته پیش رو در پیش داریم فتح اندلس به دست مسلمانان است، جریان اندلس برای مسلمانان یک جریان عبرت بود، یک بُعد این جریان که کمتر به آن پرداخته شده این است که یکی از ریشه‌های سقوط اندلس و خروج جریان اسلامی از اندلس اختلاف بین گروه‌ها و احزاب موجود در اندلس بود همان اتفاقی که امروزه در جریان انتخابات شورای شهر قزوین شاهد آن هستیم این‌ها جریاناتی است که باید از آن عبرت بگیریم و بدانیم که اختلاف ما را از عزت به ذلت می‌رساند.

 خضری تاکید کرد: هفته پیش رو هفته بدون دخانیات نامگذاری شده است، در این حوزه نیاز است که کارهای فرهنگی جدی صورت بگیرد چرا که شاهد کاهش سن استفاده از مواد مخدر در سطح کشور هستیم، از دولت آینده انتظار داریم که با مافیای مواد مخدر به صورت جدی برخورد و دست آن‌ها را از کشور کوتاه کند.

وی بیان کرد: از عرصه مدافعان سلامت که در ایام کرونا فعالیت خوبی داشتند نیز تشکر می‌کنیم، استان قزوین دوران پیک را پشت سر گذاشته است و روز گذشته فوتی ناشی از کرونا نداشتیم و این خبر جای خوشحالی دارد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: جریان رسانه‌ای نظام سلطه بعد از اعلام نتایج، شورای نگهبان را مورد حملات رسانه‌ای قرار دارد، در واقع آن‌ها نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری عامل اصلی موفقیت در جنگ نامتقارن را عزم و اراده می‌دانند، در واقع اگر عزم و اراده نداشته باشیم شکست می‌خوریم و چیزی که عزم و اراده را سست می‌کند ناامیدی است، در حال حاضر به گفته مقام معظم رهبری مهمترین جهاد ما شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

انتخابات سرنوشت ساز

این مسئول یادآور شد: در جنگ احزاب مردم مورد آزمایش قرار گرفتند ما نیز هم اکنون مورد آزمایش قرار گرفتیم، انتخابات سرنوشت ما را رقم می‌زند و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود، ممکن است این انتخابات سرنوشت ۵۰ تا ۸۰ سال آینده ما رقم بزند.

خضری خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تمایل مردم به مشارکت کاهش پیدا کرده است، برخی در این میان عدم مشارکت را به عملکرد شورای نگهبان نسبت می‌دهند در حالی که واقعیت این نیست؛ تقوای مدیران و حاکمان مردم را به مشارکت دلگرم می‌کند باید دید در چه زمانی مردم تصمیم گرفتند که مشارکت نداشته باشند و چه کسانی باعث ایجاد نا امیدی در میان مردم شده‌اند؟

وی اظهار کرد: باید به مردم بگوییم این اشتباه است که به خاطر ابراز نارضایتی از وضعیت اقتصادی که هم اکنون در کشور وجود دارد در مشارکت تردید کنیم و پای صندوق‌های رأی نرویم، چرا که کاهش مشارکت به معنای به خطر انداختن امنیت و اقتصاد است و تنها راه اصلاح وضع موجود رفتن پای صندوق‌ رأی است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین به علت ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، حجت‌الاسلام خضری این هفته به عنوان امام جمعه موقت قزوین منصوب شد و  امروز نخستین حضور وی در تریبون نماز جمعه قزوین بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.