افتتاح ۳ گالری “سنگ، زندگی و آب”، “ریاضی” و “زلزله” در سال ۹۸

سیف‌الله جلیلی در گفت‌وگو با «تاریخ‌ما» در این رابطه توضیح داد: کارهای طراحی این سه گالری در سال جاری انجام شده که اوایل سال آینده در ساختمان اصلی موزه علوم و فناوری ایران افتتاح خواهند شد.

وی عنوان این سه گالری را “سنگ، زندگی و آب”، “ریاضی (میرزاخانی) ” و “زلزله” اظهار کرد و افزود: همچنین گالری “مرکز علم” و “فناوری‌های بومی” سال آینده به طور کامل تغییر خواهند کرد.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران، علت این تغییر و تحول را میزبانی موزه علوم در چهل و هشتمین مجمع بین‎المللی موزه‌های علوم و فناوری جهان، “سیموست” ۲۰۲۰ دانست و گفت: در این کنفرانس میزبان مهمانانی از ۵۰ الی ۶۰ کشور جهان خواهیم بود و به همین جهت بر آن هستیم تا گالری فناوری‌های بومی را تغییر و توسعه داده و این موارد را با قوت بیشتری نشان دهیم.

جلیلی ادامه داد: همچنین فاز مطالعاتی و طراحی ۶ گالری جدید در موزه آغاز شده که این گالری‌ها نیز طی سال آینده در موزه افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از این گالری‌ها، “گالری علم” کنونی است که به طور کامل تغییر و توسعه پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: ۵ گالری دیگر نیز گالری‌های “سم‌شناسی”، “بیومکانیک”، “تغییرات اقلیمی”، “نفت” و “شیمی” هستند.

دبیر شورای عالی موزه‌های دانشگاهی در پایان یادآور شد: موزه علوم و فناوری یک مرکز پژوهشی است که دارای نیروهای مختلفی است و اعضای هیئت علمی در آن مشغول انجام کارهای پژوهشی هستند. این در حالی است که بخشی از کارها با همکاری اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌شود و هر سال به اساتید سراسر کشور فراخوان می‌دهیم که طرح‌های پژوهشی خود را برای ما بفرستند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.