عملکرد خوابگاه‌های بخش خصوصی استان سمنان نیازمند نظارت دقیق است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حبیب‌الله خجسته پور ظهر دوشنبه در جلسه گروه دانشجویی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در بحث خوابگاه‌های بخش خصوصی حتماً باید نظارت‌های دقیقی از طرف مسئولان مربوطه دانشگاه شکل گیرد، ابراز کرد: در بحث فرهنگی و کاهش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های عمومی، نیاز به آسیب‌شناسی همه‌جانبه و نگاه علمی در استان احساس می‌شود چراکه مسائل اجتماعی تک‌بعدی نیستند.

وی افزود: ظهور فضای مجازی، حس عدم تأثیرگذاری، فردگرایی و … می‌تواند ازجمله عواملی باشد که دانشجویان کمتر در برنامه‌های اجتماعی حضور یابند.

معاون استاندار سمنان گفت: اگر بستر مشارکت و فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها مهیا نباشد و آزادی‌های درون دانشگاهی به دلیل تنگ‌نظری برخی افراد غیرمسئول محدود شود، فعالیت‌ها زیرزمینی خواهد شد که نیاز به مراقبت جدی دارد؛ افراط‌وتفریط در حوزه مسائل فرهنگی جزو آسیب‌های بزرگ این حوزه است.

خجسته پور در دیگر بخش سخنان خود گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور و آئین نامه‌های ابلاغی، دانشگاه‌ها مشمول دریافت کمک‌هایی برای تغذیه دانشجویان می‌شوند که لازم است تا رؤسای دانشگاه با هماهنگی دفتر سیاسی نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در خصوص ایاب و ذهاب دانشجویان به دانشگاه مشکلاتی وجود دارد که برای لحاظ کردن مسائل مربوط به بیمه و… باید نسبت به اخذ مصوبات و رفع مشکلات قانونی در سال آتی اقدام شود، تاکید کرد: در بحث رفت و آمد دانشجویان باید عدم فشار اقتصادی به دانشجویان مدنظر قرار گیرد و راه‌کاری مناسب با توجه به این اصل ارائه شود.

معاون سیاسی و امتیتی استاندار سمنان گفت: در برخی دانشگاه‌ها به جهت قرار گرفتن در مجاورت جاده‌ها، مشکلاتی مثل عبور دانشجویان از مسیرهای پر تردد وجود دارد که باید با هماهنگی دفتر فنی استانداری راه‌کار مناسب اندیشیده شود و نسبت به رفع آن اقدام شود.

خجسته پور بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم سیاسی بودن دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی بسیاری از نظرات بسته را کنار گذاشت.

وی در خاتمه گفت: ترویج برنامه‌هایی مثل راهیان نور می‌تواند منجر به نتایج مثبت فرهنگی در دانشگاه‌های سراسر استان سمنان شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.