رشد ۱۲۴ درصدی کشفیات کلاهبری های رایانه ای

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی قهرمان طالع ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عزم جدی برای مقابله با هر گونه نشر اکاذیب وجود دارد، تصریح کرد: رقم خوردن امنیت مضاعف در فضای مجاری مستلزم شناخت از قوانین و آگاه سازی کاربران بوده تا در این راستا کمترین میزان تخلف و سو استفاده‌ها را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای برقراری امنیت و آرامش در در تمامی بخش‌های جامعه، افزود: بررسی آخرین آمار از قرارگیری اردبیل در میان امن‌ترین استان‌های کشور در حوزه جرایم سایبری خبر می‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل یادآور شد: یکی از وظایف و اولویت بندی‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در کنار آموزش و فراهم آوردن امنیت در حوزه مجازی ایجاد فرصت سازی از این بستر است و در این خصوص برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم در مناطق و نواحی متعدد استان اجرایی می‌شود.

قهرمان طالع از افزایش کشفیات پلیس فتا نیز خبر داد و یادآور شد: در شهر اردبیل طی ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد جرایم را شاهد بودیم.

به گفته وی کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با رشد ۹۸ درصدی مواجه بوده و در بخش کشفیات این بخش نیز با ۱۲۴ درصد افزایش مواجه شدیم.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل از افزایش کشفیات ۳۷۵ درصدی برداشت اینترنتی غیرمجاز پول از حساب کاربران خبر داد و افزود: در کشفیات جرم شناسی و مقابله با این موضوع نیز با ۵۳ درصد رشد مواجه بودیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.