شعار حمایت از سرمایه گذار در همدان جامه عمل پوشانده شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، کامران گردان صبح سه شنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که با حضور رئیس و اعضای شورا، مدیرکل دیوان محاسبات، نماینده سازمان بازرسی استان، معاون اداره کل اطلاعات استان، شهردار، معاونین، مدیران و کارشناسان شهرداری و با محوریت بررسی فرایند سرمایه گذاری در پروژه پارک ملل برگزار شد، بابیان اینکه توجه به سرمایه گذاری از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: باید از شعار زدگی بپرهیزیم.

وی گفت: سعی شورا برای حمایت از سرمایه گذار تنها با شعار دادن نیست بلکه هدف ما عمل و جذب سرمایه گذار برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است چرا که رونق اقتصادی کاهش بیکاری را به دنبال دارد و ثمرات آن به نفع شهر و شهروندان است.

کامران گردان اضافه کرد: سعی می‌کنیم با تشکیل کمیته تخصصی مشکل شرکت سرمایه گذار پارک ملل همدان را حل کنیم تا بتواند کار خود را برای سرمایه‌گذاری در این شهر ادامه دهد.

گردان تاکید کرد: سرمایه گذار باید نقشه‌های پروانه شهر را به شهرداری ارائه دهد تا محاسبات لازم انجام شده و مشکل حل شود.

نباید فرصت را از دست بدهیم

مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان نیز با تشکر از اعضای شورای شهر در حمایت و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات سرمایه گذار پارک ملل گفت: کار باید ضربتی انجام شود و نباید فرصت را از دست بدهیم.

نیکخو با اشاره به نوع قرارداد منعقد شده شهرداری با سرمایه گذار یادآور شد: این موافقتنامه بیشتر حالت توریستی و تجاری داشته و ما نیز برای رفع کمک آماده هستیم.

وی در این خصوص تاکید کرد: چنانچه در این زمینه کمک نکنیم سرمایه‌گذار خسته شده و این آسیبی برای ظرفیت سرمایه گذاری استان همدان است.

مشکلات سرمایه گذاری پارک ملل به صورت شفاف بیان شود

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات سرمایه گذاری پارک ملل به صورت شفاف بیان شود، افزود: قطعاً مشکل باید آسیب شناسی شده و حل شود و موانعی تاکنون حل نشده رفع شود و نباید زمان را تنها با تشکیل جلسات از دست داد و باید ضربتی وارد عمل شد.

معاون اطلاعات استان همدان نیز با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار در همدان به گونه‌ای بوده که تاکنون حتی یک بار پای یکی از سرمایه گذاران به اطلاعات باز نشده است، افزود: این بزرگترین کمک اداره اطلاعات به بخش سرمایه گذاری است و ما تمام وقت پای بحث سرمایه‌گذاری هستیم.

روند صدور پروانه برای سرمایه‌گذار در همدان طولانی است

نماینده سازمان بازرسی استان همدان نیز با اشاره به اینکه همه ما در پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری در تلاش هستیم، افزود: متأسفانه روند صدور پروانه برای سرمایه‌گذار در همدان طولانی است و این موضوع باید حل شود

سادات با بیان اینکه در حمایت از سرمایه گذار قانون نیز باید رعایت شود، گفت: طبق قانون شورا و استانداری محدودیت‌هایی دارند و بیشترین تلاش ما حل مشکلات فعالان اقتصادی است و تا حدودی توانسته‌ایم در این راستا مدیران را راهنمایی کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.