کره شمالی می‌گوید یتیمان برای کار در معادن، مزارع و ساخت و ساز داوطلب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از رویترز، گزارش‌های خبرگزاری دولتی KCNA از این قرار است که صدها فارغ‌التحصیل مدارس یتیمان “برای کار در حوزه‌های سخت داوطلب شده‌اند”.

این گزارش‌ها سنین یتیمان را مشخص نکرده بود اما حاکی از آن بود که آن‌ها از مدارس متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند و تصاویر منتشر شده در روزنامه‌های دولتی نیز افرادی را نشان می‌داد که ظاهراً در سنین نوجوانی به سر می‌بردند.

KCNA روز شنبه گزارش داد بیش از ۷۰۰ یتیم برای کار در مزارع تعاونی، یک مجتمع آهن و فولاد و جنگل‌داری، در کنار دیگر حوزه‌ها، داوطلب شده‌اند.

این خبرگزاری روز پنجشنبه گزارش داد حدود ۱۵۰ فارغ‌التحصیل ۳ مدرسه یتیمان برای کار در معادن زغال سنگ و مزارع داوطلب شده‌اند.

طبق گفته سازمان ملل، اقدامات جدی که کره شمالی برای مقابله با کووید ۱۹ انجام داده، باعث تشدید موارد نقض حقوق بشر و دشواری اقتصادی برای شهروندان این کشور شده و گزارش‌هایی از گرسنگی آن‌ها رسیده است.

طبق گزارش ۲۰۲۰ وزارت خارجه آمریکا در مورد اقدامات حقوق بشری، در برخی موارد کودکان سنین ۱۶ و ۱۷ سال برای دوره‌های ده‌ساله در تیم‌های ساخت و ساز به سبک نظامی ثبت‌نام شده و تحت ساعات طولانی کار و کار خطرناک قرار می‌گرفتند.

طبق این گزارش و با وجود منع کار اجباری در قوانین کره شمالی، “دانش‌آموزان در نتیجه کار اجباری خواسته شده، از جراحات جسمانی و روانی، سوء‌تغذیه، خستگی و اختلالات رشد رنج می‌بردند”.

کره شمالی گزارش‌های نقض حقوق بشر را رد کرده و می‌گوید این مسائل توسط دشمنان این کشور سیاسی شده‌اند.

گزارش‌های رسانه‌ای اخیر همچنین به توصیف دانشجویانی پرداخته که برای کار در پروژه‌های مهم “داوطلب” می‌شوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.