سبقت و سرعت غیرمجاز خط قرمز پلیس راهور است/هشدارهای هواشناسی پیامک می‌شود

سی و هشتمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد در سالن فجر این سازمان برگزار شد.

ولی تیموری معاون گردشگری در این نشست گفت: از همکاری صمیمانه اعضای ستاد، دستگاه ها و سازمان ها در طول چند ماه گذشته برای آمادگی میزبانی از مسافران قدردانی می کنم.

او وی در گفتگو با تاریخ ما تصریح کرد: در طول جلسات گذشته هماهنگی های لازم و اقداماتی که لازم است دستگاه ها انجام دهند صورت گرفته، همچنین هماهنگی هایی که دبیرخانه ستاد مرکزی باید انجام می داد صورت گرفته، کمیته های تخصصی با مدیران بخش ها نشست های مورد نظر را داشته اند.

تیموری افزود: در سطح ستاد مرکزی و استانی و بخش خصوصی آمادگی لازم برای میزبانی مسافران از وجود دارد، اعضای این ستاد در ایام تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مسافران و هموطنان خواهند بود.

معاون گردشگری وی در ادامه اضافه کرد: هر حوزه ای در ارائه خدمات باکیفیت و نحوه ارائه خدمات تمام اراده خود را به کار خواهد بست، با توجه به اینکه نوروز با دو عید مذهبی همزمان شده است براساس دستور رئیس جمهوری تلاش می کنیم  نشاط و شادمانی را در جامعه تزریق کنیم.

او اظهار کرد: رویکرد ما به این سمت است که مسافران پس از تعطیلات نوروزی با نشاط و قوت به زندگی و کار خود بازگردند.

تیموری افزود: با توجه به اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد برنامه ریزی برای برپایی کمپ ها در 30 کیلومتری شهرها انجام شود، ما تاکید داریم که مسیر سفر هم بخشی از سفر است و باید مواردی برای جذاب شدن مسیرها در نظر گرفته شود.

معاون گردشگری افزود: خانواده گردشگری اعلام کردند هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت، در جلسات ستاد هم بر این موضوع تاکید شده است تا مردم با توجه به فشارهای اقتصادی، در ایام نوروز مشکلی نداشته باشند.

خودروهای با جریمه بالای یک میلیون متوقف نمی شوند

سرهنگ عین اله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز در این نشست گفت: طرح ترافیک نوروزی از 25 اسفند آغاز می‌شود و تا 17 فروردین سال آینده ادامه دارد، حضور مستمر ماموران راهور در مسیرهای جاده ای را در ایام نوروز خواهیم داشت.

در ادامه افزود:: بنرهایی با لگوی همه دستگاه های عضو ستاد چاپ شده است که در تمام استانها پخش می‌شود، این بنرها محتوای فرهنگی و آموزشی دارند، همچنین بروشورهایی برای آموزش رانندگان در ورودی و خروجی شهرها به مسافران ارائه می‌شود.

سرهنگ جهانی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی خودروهایی که جریمه بالای یک میلیون تومان دارند توقیف نمی‌شود، در کنار همه همکاری های دستگاه ها، با توجه به علل تصادفات سال گذشته که به سرعت و سبقت های غیرمجاز و رانندگی با حالت خستگی بود، هموطنان به این موضوعات توجه کنند، خط قرمزهای پلیس امسال جلوگیری از سرعت و سبقت غیرمجاز است.

در ادامه افزود:: اقداماتی که باعث به خطر افتادن جان مردم شود بدون اغماض رسیدگی می‌شود و خودروی رانندگانی که اینگونه اقدامات را انجام دهند تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

58 شناور آماده ارائه خدمات در ایام نوروز هستند

ابراهیم حسن پو رئیس اداره ثبت کشتی ها و صدور گواهی نامه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست گفت: 73 شناور اختصاصی ثبت شده داریم که از این تعداد  58 شناور آماده ارائه خدمات به مسافران است، 76 فروند شناور حمل خودرو نیز فعالیت دارند که ظرفیت حمل 3هزار و یکصد خودرو را دارند، 6هزار فروند قایق تفریحی در شمال و جنوب کشور نیز آماده ارائه خدمات به مسافران است.

او ادامه داد: شماره 84933020 در سراسر کشور پاسخگویی به سئوالات مردم در حوزه دریانوری شناورها است، همچنین سامانه تلفنی 1550 برای اعلام مواقع اضطراری شناورها فعال است، در کل کشور مسیرهای دریایی مشخص شده و به تایید رسیده است، ضوابط و محدودیت های ایمنی دریانوردها تعیین و ابلاغ شده  و بازرسی ها انجام شده است.

حسن‌پور وی در گفتگو با تاریخ ما تصریح کرد: استفاده از جلیقه نجات در شناورها اجباری شده است و بهره گیری از تجهیزات پایش و نظارت بر ترددهای دریایی و همچنین سیستم شناسایی خودکار فعال شده است.

هشدارهای هواشناسی پیامک می‌شود

فلاح از سازمان هواشناسی در این نشست با اشاره به اینکه بانک مدیران هواشناسی استانها فعال شده است، افزود:  بولتن پیش بینی هواشناسی به صورت روزانه تهیه و در اختیار مدیران کل قرار می گیرد، سازمان هواشناسی آماده همکاری و هماهنگی با بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی است، مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی در جریان موارد هشداردهنده قرار گیرند.

در ادامه افزود:: براساس هماهنگی با وزارت ارتباطات اگر موارد هشداردهنده ای وجود داشته باشد، به صورت پیامک به افرادی که در آن منطقه هستند اطلاع رسانی می‌شود، همچنین هشدارهای هواشناسی در شبکه خبر سیما زیرنویس می‌شود.

بیمارستان‌ها و خدمات تخصصی در نوروز تعطیل نیستند

آقازاده از سازمان اورژانس کشور گفت: این سازمان براساس وظایفی و مسئولیت ها، به صورت عادی هم آمادگی شبانه روزی دارد، اما برای ایام عید 5500 آمبولانس، 64 اتوبوس آمبولانس، 330 موتور آمبولانس برای مناطق پرترافیک پیش بینی شده است.

 در ادامه افزود:: 3 هزار پایگاه اورژانس در شهرها و جاده ها و 600 کمپ اورژانس در ایام نوروز فعال هستند، همچنین سامانه 115 اورژانس در ایام نوروز آماده پاسخگویی به درخواست کمک از سوی هموطنان است.

آقازاده وی در ادامه اضافه کرد: در بخش اورژانس بیمارستانی هم سی سی یو و آی سی یو بیمارستان ها در ایام نوروز ارائه خدمات خواهند داشت، پزشک های کشیک را خواهیم داشت و در این ایام هیچ بخش دیالیزی در سراسر کشورتعطیل نیست، در استانها کلینیک های ویژه و دندانپزشکی ها خدمات ارائه می کنند.

حرکت قطار گردشگری تهران به سوادکوه و شیرگاه در نوروز

ندایی از  شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: روزانه 235 رام قطار در طول ایام نوروز حرکت خواهد کرد، روز گذشته تفاهم حرکت قطار رایگان از تبریز به جلفا بسته شده و مردم می توانند از این خدمت بهره مند شوند، قطارهای گردشگری تهران سوادکوه و تهران شیرگاه هم راه اندازی شده است، همچنین قطار گردشگری اراک هم با پیگیری رئیس سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شد.

ندایی ادامه داد: برای اولین بار قطارها درجه بندی شده است تا مسافران بسته به نوع خدمات درخواستی قطار مورد نظر را انتخاب کنند،  ایستگاه های قطار به پله برقی و ریل مجهز شده اند همچنین برنامه های فرهنگی و شاد در روزهای نخست عید در ایستگاه ها برگزار خواهد شد.

اجرای پویش بهار در بهار در همه شهرها

جمالی نژاد رئیس هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها در این نشست گفت: وزارت کشور با توجه به تنوع ماموریت ها باید اقدامات بسیاری انجام دهد،1279 شهر در کشور داریم و اگر شهرها و روستاها به خوبی تجهیز شوند فضای خوبی برای سفر خواهیم داشت.

در ادامه افزود:: آمادگی آتش نشانی ها در سراسر کشور به صورت شبانه روزی، آمادگی ناوگان حمل و نقل هوایی، آمادگی ناوگان حمل و نقل شهری، آمادگی استان ها برای اسکان مسافران و گردشگران، ابلاغ دستور العمل هایی به شهرداران و استان ها برای پایش اقدامات، اجرای پویش بهار در بهار در شهرها برای ایجاد محیطی شاد در تمام شهرهای کشور پیش بینی شده است.

در ادامه افزود:: هدف اصلی ما این است که در ابتدا هتلها پر شوند و بعد از آن امکان اسکان مسافران در کمپ های موجود در شهرها وجود دارد، رسیدگی به فضاهای عمومی شهرها در کل کشور مورد توجه بوده است.

توقف عملیات عمرانی در شهرها همزمان با نوروز

جمالی نژاد ادامه داد: برای عدم ایجاد مزاحمت عبور و مرور مسافران، عملیات عمرانی در شهرها متوقف شده است، ساماندهی سرویس های بهداشتی عمومی در شهرها مورد توجه قرار گرفته است، برای شهرهای مقصد گردشگری سرویس بهداشتی موقت پیش بینی شده ، ساماندهی کارتن خواب ها و معتادان هم از جمله اقدامات انجام شده است.

8هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال هستند

سلیمی رئیس کمیته خدمات امداد و نجات در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر در دو بخش امداد و نجات و ایمنی و سلامت با 2620 پایگاه و 8 هزار نفر از نیروهای داوطلب در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است، هدف ما کاهش زمان امدادرسانی به مسافران است.

در ادامه افزود:: 31 استان آمادگی لازم را دارند، بخش امداد و نجات نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش منابع داشته است، تیم های واکنش سریع، بالگردها و خودروهای امدادی آماده ارائه خدمات هستند، همچنین فرهنگ سازی و کمک به رفع خستگی در دستور کار این دستگاه است.

18هزار راننده در نوروز به مردم خدمات ارائه می‌دهند

مداح از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: این سازمان در دو بخش حمل و نقل و راهداری در ایام نوروز خدمت رسانی می کند، برای جابه جایی مسافران نوروزی  14500 اتوبوس 26 هزار سواری با 18 هزار راننده آماده ارائه خدمات هستند، ما برای ایجاد فرهنگ سفر و استراحت در طول مسیر با پلیس راهور و نیروی انتظامی هماهنگی هایی برای اجرای اقدامات فرهنگی داشته‌ایم.

در ادامه افزود:: 800 متجمع خدمات رفاهی در طول مسیرها آماده ارائه خدمات هستند، سامانه 141 راهداری به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم است، همچنین  14 هزار راهدار به صورت شبانه روزی آماده هستند تا خدمات لازم را ارائه کنند، 2200 گشت راهدار برای وضعیت اضطراری آماده هستند، 700 راهدارخانه  در سراسر کشور تجهیز شده است، خط کشی و پاکساری سطح راهها انجام شده است، مواد و مصالح مورد نیاز برای مواقع اضطراری در ایام عید آماده شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد، فعالیت های عمرانی در ایام عید متوقف خواهد شد، راهدارخانه ها تجهیز شده است تا در صورت نیاز به مسافران خدمات اسکان ارائه بدهند، در محل های پرحادثه که موفق نشدیم اصلاح کنیم بنرهایی برای هشدار نصب شده است.

قیمت بلیط هواپیما در سایت سازمان هواپیمایی کشور ثبت شده است

عابدزاده از شرکت هواپیمایی گفت: جلسات متعددی بین سازمان هواپیمایی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شده است تا قیمت ها براساس مصوبات باشد، برنامه ریزی برای انجام گشت های مشترک انجام شده است، آماده سازی و زیباسازی فرودگاه ها و رصد قیمت ها را خواهیم داشت.

در ادامه افزود:: نرخ ها در سایت سازمان هواپیمایی ثبت شده است و مردم می توانند مشاهده کنند، پیش بینی ها به عمل آمده تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

پیشگیری و مداخله شبه قضایی تعزیرات با متخلفان

خوش قدم از سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مطابق سالهای قبل از دی ماه جلسات هماهنگی با ستاد تشکیل شده است و تمام اداره های این دستگاه آماده ارائه خدمات هستند، سالم سازی فضای کسب و کار، برخورد با تخلفات و تنظیم بازار از جمله برنامه های ما است، طرح امسال در دو قالب زمانی از 7 اسفند که متقارن با میلاد حضرت فاطمه بود آغاز شده است و مرحله دوم با رویکرد گردشگری از 28 اسفند تا 15 فروردین است.

در ادامه افزود:: امسال زمان اجرای طرح ما یک ماهه خواهد بود در ایام تعطیلات تا ساعت 8 شب گشت های تعزیرات فعال هستند، نیروهای گشت تعزیرات تا 3 برابرافزایش یافته است، طرح کشیک ها براساس آمار گردشگری و تعداد مسافران استانها برنامه ریزی شده است  و در استانهایی که میزان تخلفات بیشتر بوده گشت های بیشتری خواهیم داشت، خودروهای متحدالشکل تعزیرات بر عملکرد و ارائه خدمات نظارت خواهند داشت، رویکرد ما پیشگیری و مداخله شبه قضایی با رویکرد عدم تعطیلی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.