معرفی سایت سیمین ساق

«سیمین ساق» یکی از فعال‌ترین سایت‌ها در حوزه ادبیات و شعر است که می‌کوشد گسترده‌ترین منبع ادبی را برای دوستداران شعر فارسی فراهم آورد.  این پایگاه اینترنتی که به همت چند جوان علاقه‌مند به شعر طراحی و راه‌اندازی شده است، دارای بیش از 230.000 بیت از 69 شاعر نامی تاریخی و معاصر وجود دارد که در دسترس مخاطبین و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هیچ‌گونه وابستگی سیاسی، مذهبی، قومی و … در سیمین ساق وجود ندارد و این تمایز‌ها در سیمین‌ساق تعریف نشده هستند. سیمین‌ساق از همه افرادی که علاقه‌مند به شعر فارسی می‌باشند صمیمانه یاری می‌جوید تا به هرچه گسترده‌تر کردن این وبسایت کمک کنند. این پایگاه اینترنتی تمام تلاش خود را دارد تا بستری مناسب، با فضایی آرام و دل‌نشین برای دوستداران شعر فراهم آورد تا بدین ترتیب بتواند قطعه گم‌شده از پازل زندگی شهری امروزی را بیابد.

بیش از 230.000 بیت از 69 شاعر ایرانی که در نوع خود کم‌نظیر است، به دسته‌های شاعر، موضوع و حروف الفبا تفکیک شده اند تا دسترسی کاربران به محتوای مورد نظر ساده‌ شود. مرتب‌سازی اشعار بر اساس حروف الفبا باعث شده است تا دوستداران مشاعره بتوانند یک منبع منحصر به فرد برای یادگیری اشعار به دست‌آورند. کامل ترین بخش این سایت، بخش اشعار سعدی است و بعد بیت های حافظ شیرازی.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سیمین‌ساق توجه به صحت اطلاعات و گستردگی است لذا به جای انتشار اشعار محدود در فضای مجازی و مطالب نامعتبر، با بررسی دقیق و با حوصله فراوان اشعار فاخر و خوش آهنگ فارسی را برگزیده و تمام تلاش خود را می‌کند تا کاربران را با این میراث ارزشمند آشنا سازد.

این سایت بخشی نیز به عنوان مشاعره دارد: https://siminsagh.net/moshaere/

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.