رونمایی از پایگاه اینترنتی واکسیناسیون کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکشنبه ۹ خرداد در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و رونمایی از پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها در پزشکی سرآمد نیست، بلکه به واسطه حضور نیروهای توانمند توانسته در حوزه های مختلف نیز در کشور پیشرو باشد.

دکتر مهرزاد لطفی راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی را موجب افزایش سطح آگاهی مردم و رفع برخی چالش های این حوزه دانست و گفت: مردم استان می توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی به نشانی covidvaccine.sums.ac.ir از آخرین اخبار و دانستنی های ضروری واکسیناسیون و مکان های تزریق واکسن آگاهی پیدا کنند، همچنین می توانند عوارض ناشی از واکسیناسیون علیه کووید۱۹ را ثبت کنند.

او همچنین در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه های آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و پایش اقدامات اعضای کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، دیگر محورهای مورد پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با تببین اقدامات انجام شده برای راه اندازی پایگاه اینترنتی ویژه واکسیناسیون علیه کووید۱۹(covidvaccine.sums.ac.ir) گفت: این پایگاه اینترنتی با هدف دسترسی سریع مردم استان به آخرین اخبار و دانستنی های واکسیناسیون علیه کووید۱۹ راه اندازی شده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی افزود: در این پایگاه اینترنتی، اطلاعاتی مانند معرفی انواع واکسن ها، آخرین دستاوردهای علمی و اطلاعیه ها در زمینه واکسیناسیون، همچنین آمار روزانه تزریق واکسیناسیون در استان قابل مشاهده است.

وضعیت آماری کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اعلام آخرین وضعیت  کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا امروز نهم خرداد، از افزایش موارد مثبت شناسایی شده به بیش از ۲۷۷ هزار نفر خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۰۵هزار و ۲۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۱ هزار و ۵۵۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۵۱۳مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۵هزار و ۶۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۷۷هزار و ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۰۳۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴هزار و ۵۷۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۳ هزار و ۴۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به پیش بینی ۱۰ مرکز ثابت واکسیناسیون و دو مرکز خودرویی و ارسال محموله جدید واکسن، از فعالیت مجدد این مراکز خبر داد و افزود: مردم استان فارس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گروه های هدف، زمان و مکان انجام واکسیناسیون علاوه بر مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با در اختیار داشتن نرم افزار مسیریاب «نشان»، تمامی اطلاعات راجع به واکسیناسیون را دریافت کنند.

همتی یادآور شد: با تصمیم ستاد استانی واکسیناسیون کووید ۱۹، تزریق واکسیناسیون تنها به افرادی که پس از نام نویسی در سامانه salamat.gov.ir   پیامکی مبنی بر اعلام تاریخ، ساعت و مکان واکسیناسیون دریافت کرده اند، انجام می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.