تازه‌ترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، دیدار و که مدت دو ساعت به طول انجامید، در صدر اخبار پربازدید انتخاباتی امروز قرار گرفت.

در این دیدار سعید محمد به ارائه گزارشی از روند شکل گیری و ساماندهی ستادهای مردمی، برنامه های تدوین شده برای دولت آینده و همچنین ظرفیت های فعال شده از شبکه جوانان مومن و انقلابی سراسر کشور پرداخت و از آمادگی کامل این ستادها برای فعالیت در حمایت از سید ابراهیم رئیسی خبر داد.

از داوطلبین کاندیداتوری‌ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان مورد تائید قرار نگرفته است، همچنین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از طرفداران خود خواست تا با انگیزه و نشاط و ‎مشارکت حداکثری در روز انتخابات، حماسه‌ای بزرگ و افتخارآفرین را رقم بزنند.

امروز همچنین شاهد ادامه با هشتگ های «پنج به یک عادلانه نیست‬⁩» و «بانیان وضع موجود‬⁩» بودیم.

تحلیل‌هایدرباره ترکیب کاندیداهای موجود در انتخابات پیش رو هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود که معتقد است، آقایان زاکانی، جلیلی و قاضی زاده هاشمی در یک زمانی به نفع آقای رئیسی کنار  بکشند و ما در نزدیک روز رای گیری با آقایان رضایی و رئیسی رو به رو می شویم. البته آقای مهرعلی‌زاده هم اگر بتواند با چیدمان خاصی و به شرط حمایت اصلاح طلبان در مناظرات اول درخششی داشته باشد یقینا می تواند پدیده ای باشد. 

کناره گیری برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از پیش بینی های  فعال سیاسی اصولگرا بود که در توضیح این تحلیل خود گفت: برخی از این ۷ نفر کاندیدای اصلی نبودند و برای رقابت آمده بودند و در روزهای آینده احتمالا برای رای آوری فردی که به آن علاقه مند هستند کنار می روند. من فکر می کنم با نزدیک شدن به روزهای رای دهی، با انصراف تعدادی از این کاندیدها که قصد رقابت با آقای رئیسی را نداشتند مواجه خواهیم بود.

هم با انتشار بیانیه‌ای در انتقاد به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم با یادآوری تجربه قریب به ۴۰ سال حضور در عرصه مدیریتی کشور و با تصریح بر این‌که «به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران  ایران هستم» ابراز عقیده کرده است که «هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانی که دل در گرو ایران عزیز دارند» اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

***

به علت برگزاری جلسه مشترک با مجلس یازدهم هم از خبرهای پرمخاطب بود که در اظهارات خود خطاب به ملت و مقام معظم رهبری گفت: فرامین و رهنمودهای رهبری را چه حوزه‌ای در حوزه فردی و نمایندگی و چه به عنوان قوه مقننه، رعایت کرده و آنها را به کار خواهیم بست. این رهنمودها را در گفتار و عمل اجرا خواهیم کرد.

خاموشی های اخیر در کشور و بررسی علل آن از دیگر موضوعات خبرساز امروز بود که وزیر نیرو با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی در این باره پرداخت.

افزایش دما و تولید رمزارز را دو علت اصلی خاموشی‌های اخیر عنوان کرد و توضیح داد که براساس گزارش مراجع جهانی ۱۰ درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها مربوط به ایران است و از طرف دیگر  زودتر گرم‌شدن هوا موجب شده دستگاه‌های سرمایشی هم زودتر به کار بیفتند و نیروگاه‌ها نیز توان خروجی اندک‌تری داشته باشند

در همین ارتباط از دولت خواست که هرچه سریع‌تر دولت لایحه‌ای برای نظام‌مند کردن تولید و استخراج رمزارزها برای خارج کردن چهار وزارتخانه از سردرگمی ارائه کند.

گزارش کامل خبرگزاری تاریخ ما از جلسه علنی امروز (یکشنبه) نهم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را و دیگر اخبار مربوط به خاموشی های اخیر را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

***

ارزیابی  از روند مذاکرات احیای برجام هم از خبرهای پربازدید امروز بود که معتقد است با توجه به تفاهم‌هایی که انجام شده امروز مانع اصلی و غیرقابل عبور برای احیای برجام نداریم.

هم در تحلیلی درباره فضای انتخاباتی ایران و تاثیر نتایج انتخابات ایران در تصمیم گیری آمریکایی ها گفت: دولت آمریکا نه تنها منتظر نتایج انتخابات در ایران است بلکه تلاش می کند تا از دولت آقای روحانی و در واقع دولت میانه رو ایران امتیاز بگیرد تا دست دولت بعدی را ببندد اما یک احتمال دیگر هم وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی ها منتظر هستند ببینند با مشخص شدن نتایج انتخابات اوضاع داخلی ایران چگونه است و آیا می توانند با رئیس جمهور بعدی تعامل کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.