افزایش ۱۸ درصدی ازدواج و کاهش نیم درصدی طلاق در خراسان جنوبی

اعظم کریمی، یکشنبه شب ۹ خرداد در برنامه وبیناری کمیته ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و خانواده در خراسان جنوبی بیان کرد: با آماری که از سازمان ثبت و احوال گرفته شد ما در کل کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خوشبختانه شاهد افزایش ازدواج بودیم و این آمار در کل کشور ۵ درصد افزایش داشته و خوشبختانه این آمار در استان خراسان جنوبی به ۱۷.۸ درصد و یا به عبارتی ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی تصریح کرد: در سال ۹۸ در کل استان خراسان جنوبی ۵۹۸۸ مورد ثبت ازدواج داشتیم، اما در سال ۹۹ به ۷۰۵۴ مورد افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده افزایش ۱۸ درصدی آمار ازدواج در استان خراسان جنوبی هستیم.

کریمی ادامه داد: در خصوص ثبت طلاق هم در خراسان جنوبی در سال ۹۸ ، ۱۳۶۳ مورد طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۹ با یک کاهش حدود ۰.۵ درصدی، ۱۳۵۶ مورد طلاق صورت گرفته است.

وی افزود: تقویت آموزش مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند افراد را با واقع بینی بیشتری با بهره گیری از علم مشاوره در انتخاب فرد مناسب راهنمایی کند.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی دو مرکز مشاوره فعال است، گفت: انتظار داریم که در آینده با به کارگیری فارغ التحصیلان جوان به ویژه افرادی که دارای پروانه از سازمان نظام روانشناسی هستند تعداد این مراکز افزایش پیدا کند و ما تا پایان ۱۴۰۰ ، شاهد افتتاح دو مرکز دیگر در استان باشیم.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.