هزاران تن از مردم کلمبیا علیه خشونت راهپیمایی سکوت برگزار کردند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از اسپوتنیک، این راهپیمایی روز یکشنبه برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن حمایت خود را از پلیس ابراز کرده و اقدامات خرابکاری و مسدود کردن جاده‌ها و خیابان‌ها در جریان این اعتراضات سراسری را محکوم کردند.

روزنامه “ال اسپکتادور” کلمبیا گزارش داد، نخستین “راهپیمایی در سکوت” در شهر “کالی” برگزار شد که مرکز اعتراضات علیه اصلاحات مالیاتی بود.

ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا روز شنبه دستور استقرار یگان‌های ارتش در هشت بخش این کشور را در بحبوحه اعتراضات کنونی به منظور رفع مسدودیت جاده‌ها و خیابان‌ها صادر کرد.       

اعتراضات مردمی و اعتصاب‌های کارگران در کلمبیا در آوریل سال جاری میلادی آغاز شد و مردم علیه اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده به خیابان‌ها آمدند.

دوکو در ابتدای ماه مه از کنگره خواست تا لایحه پیشنهادی اصلاحات مالیاتی را کنار بگذارد و فورا درباره یک لایحه جدید تشکیل جلسه دهد.

سازمان‌های دانشجویی و کارگری در کلمبیا خواستار اصلاحات اجتماعی و بهداشتی، غیرنظامی کردن شهرها و انحلال نیروهای اسکادران سیار ضد آشوب هستند.

یک کمیسیون دولتی به رهبری دوکو اوایل ماه مه با نمایندگان کمیته ملی بیکاری نشستی برگزار کرد اما هیچ توافقی حاصل نشد و اعتراضات در کلمبیا ادامه یافت.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت، اعتراضات و مسدود کردن جاده‌ها مانع ارسال کالاها و مواد اساسی به شهرهای کلمبیا می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.