نخستین خانه فرهنگ و مهارت در زاهدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما زهرا ابراهیمی در مراسم افتتاحیه نخستین خانه فرهنگ ، هنر، مهارت «نون و قلم» بر اهمیت نقش توانمندساختن کودکان تاکید و افزود: کودکان و نوجوانان آتیه سازان سرزمینمان هستند و مجموعه ی «نون و قلم» با رویکردی نو در تلاش است جوانب مختلف برای بهبود وضعیت کودکان حاشیه شهر بکوشد و این راهبرد نوین می تواند نمونه ای موفق از مشارکت فعالان اجتماعی در حوزه ی توانمندسازی و گسترش فرهنگ آن در سطح جامعه باشد.

وی تصریح کرد: می توان با بهره مندی از ظرفیت جامعه ی دانشگاهی پویش های فرهنگی راه اندازی کرد و فارغ التحصیلان و دانشجویان می توانند به آموزش کودکان این مجموعه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این خانه مهارت نیز با هدف توانمندسازی مادران ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی راه اندازی شده، تاکید کرد : امیدواریم با هدف گسترش فرهنگ توانمندسازی خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان بویژه در سکونت گاه های غیر رسمی خانه های مهارت و کودک بیشتری در محلات مختلف راه اندازی شود.

گفتنی است خانه ی نون و قلم مکانی برای ارایه ی خدمات متنوع اجتماعی و فرهنگی ،تفریحی و آموزشی و مهارت آموزی در حاشیه شهر است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.