رقابت و استمرار در بازار هدف ۲ ضلع اصلی تجارت در سمنان است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی اصغر جمعه‌ای ظهر چهارشنبه در پنجاه و سومین نشست هیئت نمایندگان اتاق سمنان به میزبانی اتاق سمنان، رقابت و استمرار در بازار هدف را دو اصل اساسی و مهم در حوزه تولید دانست و ابراز کرد: امروز باید تولید کنندگان با ظرفیت شناسی در حوزه بازار تلاش خود را برای توسعه تولیدات شأن از لحاظ کیفی و کمی مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب کار باید تولید خود را به اندازه بازار داخلی و بازار بین المللی تعریف کرده و رقابت و استمرار در بازار هدف را به هیچ عنوان از دست ندهند.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه در سال جدید شرایط اقتصادی خاص و ویژه ای بر کشور و به دنبال آن استان سمنان حاکم خواهد بود، ابراز کرد: فعالان اقتصادی باید استراتژی مناسب و برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق سمنان نیز در این نشست، گفت: حضور تجار چینی در بازار ایران بسیار مشهود است از سوی دیگر این تجار خریدار محصولات معدنی خام از جمله زغال سنگ هستند که میزان خرید آن‌ها بسیار قابل توجه است.

حمید علوی بیان کرد: تولید کنندگان داخلی برای تهیه زغال سنگ مورد نیاز چینی‌ها به واسطه خرید بسیار بالایشان با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند و این نشان می‌دهد که بازار چین برای زغال سنگ ایران و استان سمنان تا چه میزان قابل توجه است لذا معتقد هستیم که دولت باید قوانین خاص برای فروش مواد معدنی به طرف خارجی وضع کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان نیز در این نشست گفت: اخیراً دستورالعملی از سوی وزیر کار ابلاغ شده با این عنوان که خودروسازان با توجه شرایط اقتصادی در سه ماه آخر سال از پرداختن حق بیمه کارفرما معاف شوند لذا معتقد هستیم که دیگر واحدهای صنعتی که در بخش‌های دیگر کار می‌کنند چرا نباید مشمول این دستور العمل باشند؟

رستم سعداللهی گفت: از استاندار سمنان می‌خواهیم در ماه‌های آخر سال نهادهای دولتی از قبیل دارایی، تأمین اجتماعی، شرکت‌های برق، آب و گاز فشار کمتری بر بدنه تولید وارد سازند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.