انتقاد نخست وزیر سابق قطر از موج سواری برخی از طرف‌ها بر پیروزی مقاومت در غزه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نوشته روزنامه القدس العربی، حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در سخنانی گفت که برخی طرف‌های منطقه‌ای می‌کوشند تا نقش مقاومت فلسطین در پیروزی اخیر در جنگ غزه مقابل رژیم صهیونیستی را کمرنگ کرده و با هزینه فلسطینی‌ها بر این پیروزی موج سواری کنند.

وی در توییتی در این باره نوشت: مطرح شدن مساله فلسطین و پیروزی در جنگ اخیر غزه در سطح بین‌الملل تنها به دلیل مقاومت ملت فلسطین در داخل و تحرکات شرافتمندانه جوامع فلسطینی و عرب در خارج از فلسطین آگاهی آنها از رنج فلسطینی‌های تحت اشغال صورت گرفت و هیچ طرف دیگری نقشی در آن نداشته است.

حمد بن جاسم افزود: در آمریکا و اروپا این آگاهی وجود دارد که با ملت فلسطین طبق معیارهای حقوق بشر برخورد نشده است. شکی نیست که به ویژه در آمریکا یک وضعیت جدید وجود دارد و لابی اسرائیل استدلالی که با آن ملت آمریکا را فریب می‌داد، از دست داده است.

وی ادامه داد: ادامه رد اشغالگری به شیوه‌های مسالمت آمیز و ادامه متدهای هوشمندانه توسط جوامع فلسطینی و عربی در خارج اصل جدیدی است که باید برای دستیابی به اهداف مورد در راستای آرمان فلسطین در پیش گرفته شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.