بوشهر باید الگوی پایتخت قرآنی در جهان شود /تدوین افق ۱۴۲۰

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در آیین معرفی شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ افزود: تاریخ استان بوشهر بسیار ویژه و باشکوهی است و به اذعان تمامی تاریخ نگاران و تاریخ پژوهان استان بوشهر جغرافیای تمام فضائل در عرصه های شخصی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: استان بوشهر همچنین در حوزه‌های علم و فناوری و وجود تاریخی پر از شکوه در عرصه‌های مقاومت، بیداری، بصیرت و دفاع از ایران و اسلامی است.

صفایی بوشهری اظهار کرد: استان بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری است و این پایتخت مبارزات ضداستعماری با پیشینه ۶۰۰ ساله از سال ۱۹۲۰ هجری قمری چهار بار از سوی انگلستان و کشورهای اروپایی مراکز مهم اقتصادی استان نگاه سلطه جویانه داشتند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در عرصه جنگ تحمیلی و مبارزه مستقیم با آمریکا نیز بوشهر به نوان پایتخت مبارزات ضد استعمای نقش بی بدیلی از خود برجای گذاشته است.

وی بیان کرد: این پایتخت ضداستعماری که منبعث از دین و قرآن بود در کنار خود پایتخت قرآنی می‌بیند که افتخاری بزرگ و سترگ برای استان بوشهر است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری یاداور شد: بوشهر پایتخت انرژی هسته‌ای و فسیلی است که در کنار خود پایتخت قرآنی مشاهده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر همچنین پایتخت نهادینه سازی قرآن در گستره جامعه است که در این عرصه بسیار خوب ظاهر شده و این استان همچنین دارای فهم بالای مفاهیم قرآن و عمل به آن است.

وی تاکید کرد: بوشهر استانی قرآنی است که نخستین پایتخت قرآن شدن  آن شایسته تمامی مردمی این استان و جای شکرگزاری و تبریک دارد.

صفایی بوشهری افزود: این باید آغازی برای کارهای بزرگ در حوزه های قرآن و توسعه و پیشرفت بر اساس برنامه‌های قرآنی است. در دهه اخیر فعالیت های شاخصی در استان انجام و به عنوان الگو معرفی شده است که آن هم نوشتن افق ۱۴۰۴ و بعد ۱۴۲۰ کار بزرگی بود که تدوین شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به قرانی بودن مساجد این استان ادامه داد: در تاریخ باشکوه استان بوشهر میرزا معتقد اهرمی قران متقارن را به جهان اسلامی عرضه داشته و  در عرصه علوم قرآنی نیز علامه بلادی در کتاب خود تلفیق علم قرآن با نجوم را به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: استان بوشهر یک استان قرآن و قرآنی خواهد ماند چرا که قرآن کتابی است که تمام ابعاد بشر را در خود جای داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: انس با قرآن انس با تنها راه نجات بشریت است و باید قرآن سرلوحه زندگی مردم و مسئولان باشد.

وی با اشاره به دریافت مجوز راه اندازی دانشکده فعالیت قرانی در استان بوشهر عنوان کرد: این استان باید موزه و مجمتع بزرگ قرآنی داشته باشد که برای احداث مجتمع مصوبه آن گرفته شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.