دانش‌آموزان کرمانشاهی کمی لاغر شدند

ماشاء الله پروین در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به هدف گذاری استان برای کاهش سه درصدی وزن دانش‌آموزان با اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی)، گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته و اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، این هدفگذاری در استان محقق شده است.

پروین با بیان اینکه در قالب طرح کوچ در دو مرحله و در ماه‌های آبان و اسفند سال گذشته قد و وزن تمام دانش‌آموزان استان در سامانه سناد ثبت شد، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح  دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و یا چاقی  شناسایی و دانش‌آموزان دارای اضافه وزن از مشاوره‌های تغذیه‌ای و ورزشی برای کاهش وزن برخوردار شدند. دانش‌آموزان چاق هم برای کاهش وزن به کارشناسان تغذیه و متخصصان ارجاع شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برای اطلاع از نتایج اجرای طرح کوچ، دانش‌آموزان استان مجددا در اسفند ماه از نظر شاخص اضافه وزن و چاقی مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر اساس این ارزیابی میزان چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان استان سه درصد کاهش داشته است.

پروین با اعلام اینکه معیار ارزیابی دانش آموزان در طرح کوچ بر مبنای شاخص توده بدنی است، گفت: این شاخص از تقسیم وزن دانش‌آموز بر حسب کیلوگرم بر قد او برحسب متر به توان دو محاسبه خواهد شد. بر مبنای این شاخص اگر شاخص توده بدنی فردی حدود 25 باشد، دارای وزن نرمال بوده و افراد با اعداد بین 25 تا 30 دارای اضافه وزن هستند. ضمن اینکه افراد با اعداد 30 به بالا هم چاق به حساب می‌آیند.

پروین اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزانِ کشور تا قبل از شیوع کرونا بین 21 تا 22 درصد بوده که این آمار در استان کرمانشاه کمی بهتر بود، اما به دلیل شیوع کرونا و کم شدن تحرک دانش آموزان آمار چاقی و اضافه وزن بین دانش آموزان بیشتر و به حدود 30 درصد رسید که هم اکنون با کاهش سه درصدی میزان چاقی و اضافه وزن دانش اموزان استان در حدود 27 درصد است.

 وی با اشاره به برنامه ریزی استان برای اجرای بهتر طرح کوچ در جهت کاهش اضافه وزن و چاقی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده، گفت: تلاش خواهیم کرد تا این طرح در سال آینده با همراهی خانواده‌ها بهتر برگزار شود تا میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان استان به حداقل برسد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.