اقدامات پیشگیرانه چهارشنبه آخر سال در اردبیل تشدید می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ناصر عتباتی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان اردبیل در ایام منتهی به چهارشنبه سوری تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال اقدامات کنترلی با نظارت بر صنوف تشدید شده و برنامه‌های توجیهی و آموزشی نیز افزایش یافته است.‌

وی با اشاره به اینکه هیچ مجموعه‌ای با شادابی و نشاط جوانان و خانواده‌ها مخالف نیست، افزود: مطالبه مردم برخورداری از امنیت و آرامش پایدار بوده و مشکل دستگاه‌های نظارتی و قضائی تنها با کسانی خواهد بود که با هر طریق غیر موجهی به دنبال ایجاد اخلال در آسایش شهروندان باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل یادآور شد: در چهارشنبه آخر سال نمایندگان شورای تأمین استان در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی عملیات مانیتورینگ و بازدیدهای میدانی خاص و مستمر خود را ادامه داده و با کوچک‌ترین نقض قوانینی که می‌تواند زمینه‌ساز وقوع حوادث تلخ و غیرقابل جبرانی شود برخورد خواهند کرد.

عتباتی اضافه کرد: در ایام منتهی به چهارشنبه آخر سال به رسم هر ساله برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان با تولید و توزیع مواد منفجره غیرقانونی به عمل خواهد آمد تا در مقابل افرادی که به دنبال سوءاستفاده از هیجان طلبی جوانان هستند ایستادگی شود.

وی از برگزاری جلسات مستمر و آسیب شناسی دقیق در خصوص مدیریت حوادث چهارشنبه سوری توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و افزود: تمامی تمهیدات اندیشیده شده باید برای فراهم آوردن چهارشنبه پایان سال بدون دغدغه برای هم استانی‌ها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل به کشته‌ها و نقص عضوهایی که طی سالیان گذشته در اردبیل به دلیل ندانم کاری و بهره‌مندی از مواد منفجره غیرمجاز روزهای تاریک و تلخی را تجربه کردند اشاره کرد و افزود: نهادهای آموزشی و فرهنگی باید در پیشگیری از وقوع آسیب‌ها پیشتاز بوده و به وظایف مهم خود در این خصوص جامه عمل بپوشانند.

عتباتی با اشاره به ضرورت حفظ آمادگی و برخورداری از رویکرد پیشگیرانه در چهارشنبه آخر سال، یادآور شد: خط قرمز ما امنیت و آرامش خانواده‌ها بوده و چنانچه فردی درصدد سوءاستفاده از موقعیت و بر هم زدن آرامش جامعه باشد با مشارکت حوزه‌های انتظامی و ضابطین قضائی اقدامات بازدارنده اتخاذ خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.