سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی بنیاد برکت در اشتغالزایی خلخال

فریدون بابایی ۱۱ خرداد در جریان بازدید از طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی خلخال اظهار کرد: با رویکرد متفاوت بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی پرداخت تسهیلات کم بهره به شکل قرض‌الحسنه را در اولویت قرار داده تا روستاییان بتوانند از مزایای این طرح‌های کارآفرینی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزا به ویژه تقویت مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته به طوری که در روستاهای خلخال با هدف‌گذاری اشتغال یک‌هزار نفر، ۱۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به انجام رسیده است.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: در ۳۰ روستای محروم شهرستان خلخال که عمدتا مهاجرت‌ آنها در یک دهه اخیر بیش از ۵۰ درصد بوده، با ورود بنیاد برکت اشتغالزایی و درآمدزایی به نحوی بوده تا مهاجرت‌های معکوس را نیز به سمت این مناطق شاهد باشیم.

بابایی با قدردانی از حمایت‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت به عنوان نهادهای انقلابی در کمک و مساعدت به تقویت نهاد اشتغال و کارآفرینی در این مناطق خاطرنشان کرد: امیدواریم روستاییان پرتوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این مناطق بتوانند ضمن صیانت از زندگی بومی و محلی به تقویت مولفه‌های اشتغال و کارآفرینی مولد کمک کرده و به نوعی زمینه تحول اقتصادی را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زایی‌ها در مسیر توانمندی اشتغال و افزایش جبهه تولید به کمک و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران کمک همت بسته و به نوعی به تقویت نهاد اشتغال در این مناطق کمک کنند.

فرماندار شهرستان خلخال اضافه کرد: زنان روستایی می‌توانند در تولیدات صنایع دستی و سایر محصولات از تسهیلات مناسب صندوق استفاده کرده و به اقتصاد خانواده خود نیز کمک کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.