مردم دلوار دارای کارنامه درخشان دو قرن حماسه و مقاومت هستند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام علی زاهددوست پنجشنبه‌شب در سومین یادواره سرداران و شهدای بخش ساحلی دلوار اظهار داشت: دلوار مهد دلیرمردانی است که مردانه در مقابل استعمار و استکبار ایستادند.

وی از دلوار به عنوان نماد مقابله و مبارزه با استعمار و استکبار نام برد و اضافه کرد: دلوار تاریخ و پیشینه درخشانی در عرصه مبارزه با متجاوزان و دلیرمردی خود را به خوبی ثابت کرده‌اند.

امام جمعه دلوار بیان کرد: رئیس‌علی دلواری به برکت قدرت ایمان، تقوا، بصیرت و دشمن شناسی، حماسه ماندگاری آفرید و دشمن تا دندان مسلح را در همین دیار زمین‌گیر کرد.

وی از رئیس‌علی به عنوان مایه فخر و مباهات مردم استان بوشهر و ملت ایران یاد کرد و افزود: سردار رئیس‌علی دلواری نامی شناخته شده در عرصه مبارزه با متجاوزان استعماری است.

زاهددوست با اشاره به سابقه دو قرن مقاومت مردم دلوار در مقابل استعمارگران، گفت: مردم دلاور دلوار در هشت سال حماسه جاویدانی آفریدند و حضوری تأثیرگذار در نبرد با متجاوزان داشتند.

یادواره سرداران و شهدای بخش ساحلی دلوار تنگستان با حضور سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام دلوار برگزار شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.