واکنش علی حسینی به نتایج ۴ وزنه بردار ایران در قهرمانی جوانان جهان

سعید علی حسینی در گفتگو با خبرگزاری تاریخ ما درباره ی عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: به نظرم در اولین تجربه مربیگری ام، خوب کار کردیم و هر چهار نماینده ایران شانس مدال داشتند. حالا عبدالله بیرانوند مقداری بی تجربگی کرد. حسین بیرانوند مدال گرفت اما دلم می خواست مدال مجموع بگیرد.‌ دو نماینده سنگین وزن هم خوب کار کردند و مدال نقره و برنز مجموع را گرفتند.  

او ادامه داد: انتظارم این است ورزشکاران ما با قدرت بیشتری در مسابقات جهانی ظاهر شوند چون وزنه برداری ایران همیشه یکی از قدرت ها بوده است و انتظار از ورزشکاران ایرانی زیاد است. من هم باید به عنوان مربی این تفکر را القا کنم که در هر مسابقه باید با قدرت بیشتر حضور داشته باشیم‌. ان‌شاءالله کم کم با شناختی که از ورزشکاران به دست  می آورم، تاثیر مثبتی بگذارم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که چهار نماینده ایران در بخش مردان چقدر مطابق انتظار او کار کردند، گفت: ‌انتظار از عبدالله بیرانوند بیشتر بود و فکر می کردیم مدال یک ضرب را بگیرد . البته اگر حرکت آخر یک ضرب را می زند به مدال نقره می رسید. به هر حال قهرمانی جوانان جهان، اولین مسابقه برون مرزی او بود و نتوانست بر وزنه انتخاب شده، غلبه کند.  در دسته ۹۶ کیلوگرم، حسین بیرانوند در یک ضرب عالی بود و نسبت به مسابقه قبلی اش افزایش رکورد داشت. اما در دوضرب به دلیل فشار مسابقات و رقابت تنگاتنگی که داشت بدنش آنطورکه ما فکر می کردیم، خوب نبود و نتوانست به آن صورت عملکرد خوبی داشته باشد. 

او ادامه داد: در فوق سنگین، نمایندگان ایران رکورد های خوبی ثبت کردند. علیرضا زندی تاکنون  وزنه های ۱۷۳ یک ضرب و ۲۲۱ دوضرب را نزده بود و رضا حسن پور هم نسبت به قبل افزایش رکورد داشت. ورزشکاران ما در سنگین عملکرد بهتری از خود نشان داشتند.  

سرمربی تیم جوانان در پاسخ به این پرسش که این انتظار را داشت وزنه برداران ایران مدال طلا بگیرند، تصریح کرد: در سنگین وزن به طلای دوضرب فکر می کردیم. با توجه به عملکرد وزنه بردار هلندی در مسابقات قبل تصور نمی کردیم بیشتر از ۲۲۵ بزند اما فوق العاده کار کرد.

علی حسینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند، این وزنه برداران جوان بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان باشند، گفت: در سنگین وزن می توان این امید را داشت. به هر حال نتیجه مسابقات نشان می دهد در آینده می توانیم در سنگین وزن نماینده خوبی داشته باشیم. امیدوارم ورزشکاران ما با حل کردن ایراد های تکنیکی خود، بتوانند افزایش رکورد داشته باشند و به جمع قوی  ترین وزنه برداران بزرگسال اضافه شوند و مدعی باشند. 

نایب قهرمان سابق جهان در مورد اینکه آیا هدایت تیم نوجوانان نیز برعهده او است و قرار است تیم در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کند یا خیر، تاکید کرد: هدایت تیم نوجوانان به من سپرده شده است و برنامه ریزی می کنیم قدرتمندانه در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کنیم. کارمان این است که با حضور قوی در نوجوانان جهان، نسل خوبی را بسازیم. امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که مسابقات برگزار شود و بتوانیم در آن شرکت کنیم. ما با تفکر نسل سازی کارمان را انجام می دهیم.
 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.