اقدامات انجام شده برای اشتغال‌زایی در بهبهان

محمدطلا مظلومی در نشست مجمع  نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که شامگاه ۱۲ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: من در خصوص مطالبات کهنه، معطل و بر زمین مانده حوزه انتخابیه خود، دسته بندی انجام دادم. در ابتدای کارم نیز با خودم عهد دارم باتوجه به محرومیتی که در شهرستان آغاجاری سراغ دارم بر اساس باور و اعتقادات دینی‌ام، در مطالبه از مسئولان، از این شهر به عنوان منطقه بسیار محروم، علی‌رغم داشتن ذخایر نفتی که در اوپک نیز دارای نام و نشان و عنوان است، یاد کنم.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وی عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم آغاجاری بحث بهداشت و درمان است و به همین دلیل در ابتدای کارم در مجلس، برای پیگیری مطالبات بهداشت و درمان آغاجاری یکسری اقدامات از جمله بحث ایجاد استقلالی در این حوزه در شهرستان ایجاد کنم زیرا وابسته به شهرستان بهبهان بود و معمولا نیز سرریز خدمات بهبهان به آغاجاری سرایت می کرد. این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دادم و نسبت به تجهیز بیمارستان آغاجاری، راه اندازی سی سی یو این بیمارستان و بهسازی و بازسازی بافت قدیم بیمارستان و همچنین ایجاد مرکز جامع سلامت این شهرستان، اقداماتی انجام شد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طی توافقاتی که با مسئولان بهداشت و درمان بهبهان و معاون درمان وزیر داشتم، به امید خدا به زودی باید مشکلات آغاجاری در خصوص بحث اتاق عمل و مرکز زنان و زایمان، برطرف شود.

وی افزود: بیمارستان ولی عصر بهبهان نیز در سال ۶۴ به عنوان یک بیمارستان، خیرساز کلنگ زنی شد تا این که در سال ۸۶ از بخش خیرساز به دولت واگذار شد اما از سال ۸۶ تا ۹۹، تنها توانستند ۴۵ میلیارد تومان از دولت برای راه اندازی این بیمارستان، پول بگیرند که از این مبلغ نیز ۳۰ میلیارد تومان آن را پیمانکار به عنوان تعدیل، برداشت اما خوشبختانه با پیگیری خوب ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و بهبهان و همچنین حمایت استاندار سابق و  معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت و همکاری و کار گروهی، در طول یک سال گذشته تا پایان اسفندماه، ۱۰۰ میلیارد تومان به این بیمارستان تزریق کردیم که به زودی بخش دوم و سوم این بیمارستان مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد.

مظلومی درباره فرودگاه بهبهان نیز گفت: در این زمینه به عنوان یک مطالبه بر زمین مانده، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت. در خصوص مرمت و بازسازی این فرودگاه، قرارداد اولیه با پیمانکار به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان منعقد شد و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز طی سفر استانی آقای قالیباف به خوزستان، ۴۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا کرد. همچنین شرکت ملی نفت و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس در بحث مسئولیت های اجتماعی قول دادند براساس پیشرفت کار، اعتبار خوبی برای این کار پیش‌بینی کنند.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: درخصوص بحث راه ها به عنوان یک مطالبه بر زمین مانده و کهنه مردم بهبهان، اعتبار خوبی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای بحث جاده بهبهان – رامهرمز پیش‌بینی شده است. در این راستا شش تقاطع غیرهمسطح مصوب شد که به زودی کلنگ زنی خواهد شد. جاده بهبهان به زیدون نیز که سال ها به عنوان یک پروژه استانی بود، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به عنوان پروژه ملی پیش‌بینی شد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اشتغال هم به عنوان مطالبه اصلی جوانان جویای کار، مجوز راه‌اندازی دو پالایشگاه پایین دستی با پالایشگاه بید بلند خلیج فارس عقد شد و سرمایه‌گذار هم مشخص شد. در زمینه اشتغال جوانان آغاجاری نیز مجوز راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند آغاجاری اخذ شد. همچنین در بخش زیدون استعلام راه اندازی پالایشگاه آن انجام شد و در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.