ابراز امیدواری انریکه مورا نسبت به حصول توافق در دور بعدی گفت‌وگوهای وین

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه مورا پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در شامگاه چهارشنبه گفت که بر این باور است توافق درخصوص برجام در دور بعدی رایزنی‌های وین که قرار است هفته آینده انجام شود، به دست خواهد آمد.

وی در این‌باره اظهار کرد: من اطمینان دارم دور بعدی مذاکرات همانی خواهد بود که در آن توافق نهایی حاصل می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دیگر دیپلمات‌های حاضر در این نشست نسبت به حصول نتیجه در مذاکرات وین تردید بیشتری دارند و محتاطانه‌تر سخن می‌گویند.

تروئیکای اروپا پس از برگزاری نشست روز چهارشنبه کمیسیون مشترک در بیانیه‌ای تاکید کردند: ما باز هم به پیشرفت‌هایی دست یافتیم و بخش‌های مهم توافق آینده ترسیم شده است اما سخت‌ترین تصمیمات در پیش است. ما بر این اساس عمل کرده‌ایم که تا وقتی بر سر همه چیز توافق نشود، توافق نهایی حاصل نخواهد شد.

دیپبمات‌های این سه کشور در ادامه این بیانیه خاطرنشان کردند: همه ما می‌دانیم که زمان در مذاکرات وین به نفع هیچکس پیش نمی‌رود. زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است. ما هفته آینده دوباره گردهم جمع می‌شویم.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر نیز به نقل از دو منبع دیپلماتیک گزارش داد که دور بعدی مذاکرات میان ایران و سایر طرف‌های برجام پنجشنبه هفته آینده (١٩ ژوئن) در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به دنبال بیش از یک هفته گفت‌وگوهای فشرده در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف، کمیسیون مشترک برجام شامگاه چهارشنبه در گراندهتل وین تشکیل جلسه داد.

در این نشست روسای هیات‌های کشورهای عضو برجام به ارزیابی آخرین وضعیت گفت‌وگوها پرداختند.

همه هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه‌حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

در نشست کمیسیون مشترک مقرر شد ضمن تداوم تماس‌ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات‌ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌ها عزیمت کنند و مذاکرات ظرف روزهای آتی از سر گرفته شود.

پایان خبر / تاریخ ما‌

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.