دانلود اهنگ جدید گلپا

اهنگ های اکبر گلپایگانی معروف به « گلپا، حنجره طلایی » از آثار شنیدنی اصیل ایرانی است که گوش دادن به آنها برای همه افراد دلچسپ است. گلپا با صدای منحصر به فرد و تکنیک‌های خوانندگی مختص به خود توجهات زیادی را از آغاز فعالیت تا کنون به خود جلب کرده است. سایت دانلود اهنگ قدیمی تاریخ ما برای رواج بیشتر اهنگ‌های شنیدنی و آثار اصیل گلپا اقدام به جمع آوری کلیه آهنگ‌های این خواننده کرده است. آهنگ ها با کیفیت بالا و به همراه متن آهنگ پرمعنی و پخش آنلاین است. از جمله این آهنگ‌ها :

دانلود اهنگ جدید گلپا
دانلود اهنگ جدید گلپا

بیوگرافی مختصر گلپایگانی

اکبر گلپایگانی (۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران) معروف به گُلپا از برترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی است. اکبر گلپایگانی در دهم بهمن ماه سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. گلپایگانی در پنج سالگی مادر خود را از دست می‌دهد و این حادثه در آن زمان تأثیر بدی بر روحیه وی گذاشته بود. خودش در خاطراتش در این مورد می‌گوید، در آن زمان برای سلامتی مادرم اذان خواندم و تا یک ماه هر روز مناجات می‌خواندم.

در سال ۱۳۱۸, گلپا وارد دبستان فرهنگ شد و به عنوان قاری قرآن در کلاسش برگزیده شد. پس از این فعالیتها، وی با آشنایی با تعدادی قاری قرآن و تعزیه خوان و کار کردن زیر نظر آنها اصول اولیه آوازخوانی را آموخت. در سال ۱۳۲۰وی به‌طور جدی و منظم تعلیم موسیقی و دستگاه‌ها را نزد پدر آغاز کرد. در سال ۱۳۲۶ ایشان اولین تجربه شرکت در یک گروه ارکستر کر و در سال ۱۳۲۷ در انجمن موسیقی مدرسه نظام عضو شد و از سال ۱۳۲۸ به بعد کم‌کم با اساتید طراز اول موسیقی آشنا شد و تعلیم را زیر نظر این اساتید آغاز کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.