پیش بینی رئیس اطلاعات روسیه درباره وخامت اوضاع در افغانستان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، به آنچه در افغانستان اکنون اتفاق می‌افتد نگاهی بیندازید. متاسفانه اوضاع در این کشور رو به وخامت است و این مساله می‌تواند به درگیری‌های داخلی در افغانستان بیانجامد.

وی افزود: ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که این درگیری‌ها در آینده‌ای نزدیک شدت بیشتری خواهد داشت. درگیری‌ها در افغانستان همزمان با شکست عملیات آمریکا موسوم به حمایت قاطع و پایان حضور نیروهای خارجی در افغانستان بدتر هم خواهد شد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در ادامه گفت: به زودی نیروهای خارجی از افغانستان خارج خواهند شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که اوضاع در افغانستان بدتر و وخیم‌تر شود. ما باید برای چنین مساله‌ای آماده باشیم.

۱۴ آوریل سال جاری میلادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد تا خروج نیروها از افغانستان را در مه آغاز کند و این روند تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

در گزارش هیات نظارت سازمان ملل آمده است که نیروهای آمریکایی در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که شدت خشونت‌ها در این کشور به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسیده است.

 پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.