تردد خودروها ازداخل سایت هگمتانه پرونده ثبت جهانی آن را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالمیر عصر دوشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که در رابطه با مشکلات پیاده راه اکباتان برگزار شد با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم پروژه پیاده راه هنوز تکمیل نشده و باید دو موضوع دیده شود که یکی تکمیل جداره سازی برای کشاندن افراد به پیاده راه است، گفت: این اقدام از اولویت‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه به زودی جداره سازی آن هم از خیابان اکباتان آغاز می‌شود، گفت: مشکلات را باید مرحله به مرحله حل کرد.

وی با بیان اینکه مشکل تردد مجموعه بازار همدان باید حل شود و مشاور کار را مطالعه کند، اظهار داشت: پارکینگ، تأسیسات و الزامات بازار باید در طرح دیده شود.

مالمیر با بیان اینکه نباید یک جا را زخمی و یک جای دیگر را رفع مشکل کنیم، گفت: در خصوص پارکینگ تپه هگمتانه که مورد استفاده گردشگران بود استاندار وقت و معاون میراث فرهنگی فعالیت آن را متوقف کرده‌اند و نمی‌توان فضا را در اختیار خودروها قرار داد.

مشکلات پیاده راه اکباتان به تپه هگمتانه متصل است

وی با بیان اینکه موضوع و مشکلات پیاده راه اکباتان به تپه هگمتانه متصل است و باید در یک برنامه جامع دیده شوند، گفت: در سند راهبردی توسعه استان بر ساماندهی محوطه هگمتانه برای آمادگی ثبت جهانی تاکید شده و باید شیوه‌ای لحاظ شود که ملاحظات یکدیگر را ببینیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بابیان اینکه باید در انتهای پیاده راه یک جاذبه و مشوق‌هایی ایجاد شود تا جذب مردم و گردشگر راحت‌تر صورت گیرد، گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی را پیشنهاد داده‌ایم.

وی با بیان اینکه عرصه تپه هگمتانه باید تملک شود، اظهار داشت: همین الان به خاطر اجرای آسفالت و تردد ماشین‌ها از داخل سایت هگمتانه پرونده ثبت جهانی هگمتانه به مشکل برخورد کرده و پیشرفت آن متوقف شده است.

مالمیر با بیان اینکه باید به طور جامع به موضوع بپردازیم و کار فنی و منطقی که مشاور آن را پشتیبانی می‌کند در دستور کار قرار گیرد، گفت: سالی یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تپه هگمتانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه شکل گیری کمیته ساماندهی در راستای اقدامات لازم است، گفت: سند راهبردی استان بر ثبت جهانی هگمتانه و ساماندهی تملک عرصه تاکید دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.