میزبانی موزه علم و فناوری از اجلاس موزه‌های دانشگاهی

به گزارش تاریخ ما، مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و تقدیر از موزه داران برتر عصر روز ۲۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر در حال برگزاری است.

در این مراسم احمد محیط طباطبایی مدیر ایکوم ایران گفت: در سال گذشته با همکاری موزه دفاع مقدس، دوره آموزش بین المللی بحران در موزه‌ها را برگزار کردیم همچنین اجلاس ایکوفوم در تهران برگزار شد. در سال ۲۰۲۰ نیز موزه ملی علم و فناوری، اجلاس بین المللی و سالانه موزه‌های دانشگاهی را در تهران میزبانی می‌کند.

محیط طباطبایی از همراهی گالری‌ها به عنوان مؤسسات انتفاعی با مؤسسه ایکوم ایران خبر داد و گفت: شاید در ظاهر کتابخانه ها به عنوان موزه شناخته نشده باشند اما از آنجا که نهادی هستند که از میراث فکری انسان‌ها حفاظت و آن را معرفی می‌کنند به عنوان نهاد موزه‌ای در آئین امروز شرکت کرده اند.

در ادامه این برنامه پیام تسوتان تسوتکوفسکی مسئول دفتر منطقه‌ای یونسکو در این برنامه خوانده شد.

در این پیام آمده است که موزه‌ها نقش اصلی در انتقال دانش ایفا می‌کنند و رویکرد یکپارچه ای بین میراث فرهنگی و خلاقیت را ترویج می‌دهند. همچنین موزه‌هایی که از کارگزاران پیشرفت پایدار به شمار می آیند. ما امروز، روز موزه‌ها را در ایران جشن می‌گیریم. این روز در هر سال فرصتی است تا درباره چالش موزه‌ها بحث کنیم. موزه‌ها بدنبال خلق راههای نوآورانه با مسائل اجتماعی امروز هستند. آنها می‌توانند کاهش دهنده مشکلات جهانی باشند. موزه‌ها بدنبال راه جدیدی برای افزایش بازدید کنندگان معاصر هستند. ما در یونسکو به تلاش خود در سیاهه برداری از مجموعه‌ها ادامه می‌دهیم و با سازمان میراث فرهنگی و ایکوم ایران در جهت مدیریت پایدار و اثربخش موزه‌ها همکاری می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.