درخواست موزه داران برای مشخص شدن معیارهای انتخاب مدیران موزه

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه که به امضای موزه داران کشور رسیده است آمده: ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، این روز فرصتی است تا به بخشی از معضلات و نیازهای موجود موزه‌های کشورمان و صنف موزه داران بپردازیم.

یکی از چالش‌هایی که در سال‌های اخیر به نظر می‌آید بیش از هر چیز گریبان گیر موزه‌هایمان شده و نمود پیدا کرده و آسیب‌های جدی بر عملکرد موزه‌ها و شأن موزه داران وارد کرده است بلا تکلیفی و نبود شاخص‌های مشخص در تعیین مدیران موزه‌ها است.

مدیریت موزه‌ها تعیین کننده سیاست‌ها، پیشبرد برنامه‌ها، حمایت از کارشناسان، توجه به تخصص‌های مورد نیاز، و پویایی و کارکرد اجتماعی امروز موزه‌ها است. همانگونه که بسیاری از سازمانها، نهادها، و صنوف تخصصی دیگر دارای شاخص‌های مشخص برای انتخاب مدیران خود هستند.

در حوزه موزه داری دنیا نیز این شاخص‌ها سبب ثبات، پویایی، جریان سازی و اعتبار بخشی فرهنگی به موزه‌ها شده است. از این رو از آن مدیریت کل محترم به عنوان متولی قانونی حوزه موزه داری کشور که می‌تواند مدافع حقوق موزه داران و شانیت حرفه‌ای آنها باشد خواستاریم شاخص‌های مربوط به انتخاب مدیران موزه‌ها را به طور واضح، دقیق و قابل ارزیابی (اعم از زمینه تحصیلی، سابقه کار در موزه، سابقه اجرایی، و یا نیازهای دیگری که به طور رسمی وجود دارد) اعلام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.