بهار در نصف جهان/ فصل دیگری از گردشگری اصفهان آغاز شده است

به گزارش تاریخ ما، جاذبه‌های استان اصفهان با آمدن فصل بهار فضای توریستی به خود گرفته اند گردشگران خارجی زیادی را در هر یک از بناهای تاریخی و گردشگری این شهر می‌توان دید که مشغول عکس گرفتن از این جاذبه‌ها هستند.

سرسبزی و هوای مناسب شهر اصفهان این روزها گردشگران داخلی را هم به سمت خود کشانده است به نحوی که بیشتر بناهای تاریخی خالی از بازدیدکننده نیست.

زاینده رود هنوز آب دارد و این جریان آب زیاد در بستر رودخانه باعث شده تا به زیبایی‌های شهر اضافه شود. کسی نمی‌داند تا چه زمانی این شادابی در رودخانه وجود خواهد داشت اما حال و هوای مردم در این روزها به واسطه پرآب بودن زاینده رود خوب است.

حتی گردشگران داخلی و خارجی پا به پای مردم هر شب کنار زاینده رود به تماشای رودخانه و پل‌های تاریخی آن می‌نشینند.

میدان نقش جهان اصفهان هر شب میزبان خانواده‌های اصفهانی است. هر جایی که نوری در چمن‌ها باشد مردم با بساط غذای شب و یا افطار کنار خانواده‌های خود نشسته اند. نورپردازی‌های بناهای تاریخی میدان نیز جلوه‌ای دیگر به این میدان در شب داده است.

در شهر اصفهان بسیاری از بناهای تاریخی به مراکز اقامتی و یا پذیرایی تبدیل شده اند. اگر بنایی بزرگ باشد در کنارش حتماً یک کافه و یا رستوران ایجاد شده است.

به واسطه آمدن بهار به اصفهان، شهر با گل‌های رنگارنگی تزئین شده است. برخی از محورهای گردشگری نیز در این زمان که فصل توریستی اصفهان است برای حضور گردشگران آماده سازی شده اند.

نصف میدان نقش جهان را می‌توان با درشکه‌های قدیمی با هزینه ده هزار تومان طی کرد. حضور این درشکه‌ها به شلوغی میدان افزوده است.

در برخی از مسیرهایی که شهرداری آنها را به پیاده راه تبدیل کرده است خودروهایی نیز قرار داده شده است تا برخی از افراد که تمایلی ندارند، این مسیرها را پیاده نروند، مانند خیابان چهارباغ عباسی.

تصاویر برخی از بناهای تاریخی اصفهان چنان در صفحات گردشگران خارجی سر و صدا به پا کرده‌اند که هر گردشگر ایرانی را نیز برای دیدن این بناها به سمت خود می‌کشاند یکی از این خانه‌ها، متعلق به فردی به نام ملاباشی است که توسط بخش خصوصی مرمت شده و بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن آن به این خانه مراجعه کنند.

اصفهان تنوع غذایی زیادی ندارد اما برخی از غذاها و دسرهای آن معروفند مانند خورشت ماست که نوعی دسر است دسر دیگر اصفهانی‌ها هم گوشفیل و دوغ است که تضاد بین دو طعم آن برای برخی خوشایند و برای برخی دیگر ناخوشایند است! بریان هم یکی از غذاهای مشهور اصفهان بوده که طرفدار زیادی در بین ایرانی‌ها دارد. حلیم بادمجان اصفهانی هم یکی از غذاهایی است که این روزها نزدیک افطار فروش خوبی دارد.

عمارت هشت بهشت اصفهان دقیقاً در میان درختان و پارک جنگلی واقع شده که نامش را برازنده این بنای تاریخی کرده است خیابان و محدوده عمارت هشت بهشت این روزها سرسبزتر از همیشه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.