موزه دخانیات به زودی باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز تفاهم نامه راه اندازی موزه دخانیات با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت دخانیات به امضای طرفین رسید و مقرر شد این موزه که بیش از ۳۰۰ اثر واجد ارزش میراثی در آن نگهداری می شود؛ به زودی بازگشایی و ۲ روز در هفته پذیرای بازدید کنندگان باشد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در نشست انعقاد تفاهم نامه گردشگری با موزه دخانیات ضمن اعلام آمادگی برای رفع مشکلات عمرانی و نور پردازی و ارائه خدمات شهری با اشاره به بافت تاریخی این منطقه گفت: در موضوع ظرفیت های تاریخی و اقدامات انجام شده دستاوردهای خوبی داشته ایم که در ایام نوروز شاهد استقبال قابل توجه شهروندان بودیم.

آبادیان با بیان اینکه شرکت دخانیات مجموعه صنعتی ارزشمند کشور است؛ خاطر نشان کرد: با توجه به ارزش افزوده فرهنگی که موزه دخانیات برای منطقه ایجاد می کند؛ ما آمادگی داریم بتوانیم با ظرفیت شهرداری در فضای پیرامونی موزه دخانیات کارهای عمرانی، نور پردازی و خدمات تخصصی شهری ارائه دهیم.

شهردار منطقه ۱۱ تصریح کرد: هر چقدر تعامل بیشتر باشد؛ استفاده و شناخت مردم از فرهنگ و هویت کشور مان بیشتر خواهد شد و باعث می شود که آثار ثبت و محفوظ شوند.

همچنین محمد رضا خاک کار مدیر عامل شرکت دخانیات ایران گفت: شرکت دخانیات ایران با سابقه طولانی در تولید محصولات دخانی با هدف ارائه محصولات کم ضرر و جلوگیری از خروج ارز یکی از شرکت های موفق تولیدی در طول سال‌های خدمت خود بوده است.

وی افزود: مطالعه تاریخی موزه دخانیات ایران با قدمتی بیش از ۸۰ سال دربرگیرنده اطلاعات تاریخی از حدود یکصد و بیست سال پیش به این سو می باشد واسناد به دست آمده از دخانیات کشور متعلق به اواسط عهد قاجار تاکنون است.

موزه دخانیات ایران دربرگیرنده دو بخش ابزارها، دستگاه ها، وسایل آزمایشگاهی و محصولات قدیمی، اسناد و مدارک و تصاویر قدیمی است.

در این موزه بیش از ۳۰۰ اثر با ارزش تاریخی از اسناد قدیمی، کاپ های قهرمانی و تجهیزات و ادوات قدیمی ساخت دخان موجود است که به زودی بازگشایی و ۲ روز در هفته آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.